ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

4 و5 فوریه
کنفرانس مونیخ
تصمیم درباره ایران در این
کنفرانس گرفته خواهد شد
وزرای خارجه و دفاع امریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه و اتحادیه اروپا دراین کنفرانس دو روزه حضور می‌یابند و صدراعظم جدید آلمان آن را افتتاح خواهد کرد.

 
 
 
 
 

 

روزهای چهارم و پنجم فوریه کنفرانسی در شهر مونیخ آلمان برپا می‌شود که شاید یکی از سرنوشت سازترین دیدارهای نظامی- سیاسی علیه فعالیت‌های اتمی ایران باشد.

دراین کنفرانس که بصورت فوق العاده تشکیل شده و رسیدگی به فعالیت‌های اتمی ایران در دستور آن است، صدراعظم آلمان "مرکل"، وزرای دفاع و خارجه آلمان، "رایس" وزیر خارجه و "رامسفلد" وزیر دفاع امریکا، وزیر دفاع فرانسه، وزرای خارجه و دفاع انگلستان، سولانا وزیرخارجه اتحادیه اروپا و همچنین وزیردفاع روسیه نیز قرار است در این کنفرانس حضور یابند، گرچه معلوم نیست دو نفر آخر از ابتدای کنفرانس حضور خواهند داشت و یا در روز دوم به آن خواهند پیوست. اگر حالت دوم باشد، نشان میدهد مسائل مورد طرح و بررسی دراین کنفرانس دارای چنان اهمیت امنیتی است که جز انگلستان، امریکا، آلمان و فرانسه نباید از آن مطلع باشند.

روزنامه چپ گرای "یونگه ولت" که در برلین منتشر می‌شود، درهمین ارتباط نوشت که  در کنفرانس مونیخ قرار است، علاوه بر مسئله اتمی ایران رابطه با ناتو نیز بررسی شود.

این برای نخستین بار است که در چنین سطحی پای ناتو که یک پیمان نظامی است را به کنفرانسی باز می‌کنند که درآن مسئله رویاروئی با فعالیت‌های اتمی ایران مطرح است.

میزبانی و شاید ابتکار آلمان برای برپائی چنین کنفرانسی در مونیخ، باز می‌گردد به فصل جدیدی که با صدراعظمی خانم "مرکل" از حزب دست راستی  CDUدر مناسبات آلمان و امریکا آغاز شده است. صدراعظم جدید آلمان پس از سفر به امریکا و دیدارسیاسی با جورج بوش خود شخصا از این مناسبات جدید، که در واقع بازگشت به دوران رابطه طلائی آلمان- امریکا دربرابر آلمان دمکراتیک و اتحاد شوروی است سخن گفت. او در همین دیدار همسوئی کامل آلمان و امریکا را اعلام کرد و متعاقب آن، پس از بازگشت از امریکا راهی روسیه و دیدار با پوتین رئیس جمهور روسیه شد. این دیدار نیز عمدتا بر محور همسو ساختن روسیه با سیاست‌های کاخ سفید در برابر ایران بود.