ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

شلیک کور به مردم

بندرعباس در وحشت

نقابداران مسلح و سیاهپوش

بندرعباس، بدنبال حرکت نقابداران سیاهپوش و مسلح دراین شهر و گشودن آتش کور به روی مردم در رعب و وحشت فرو رفته است. بموجب گزارش های انتشار یافته، تا کنون دو تن از کسانی که هدف رگبار کور این گروه های قرار گرفته اند کشته شده اند. این درحالی است که عده ای نیز همچنان در بیمارستان بستری اند. حضور مردان نقابدار مسلح در نقاط مختلف شهر بندرعباس و تیراندازی کور به سوی مردم طی یک هفته گذشته بارها تکرار شده است. روزنامه ایران می نویسد: «جو وحشت و اضطراب ميان ساكنان اين شهر به گونه ایست که هر لحظه شايعات مربوط به تيراندازى ديگرى در نقاط مختلف شهر به گوش مى رسد.»

درسومين حمله مسلحانه از این دست، یک راننده ۲۵ ساله اتومبیل"پرايد" کشته شده است. این راننده نيمه شب سه شنبه ۱۰ آبان نیز در محله نقابداران سیاهپوش به منطقه زيباشهر بندرعباس هدف گلوله قرار گرفت. وی فرشید بشیری نام داشته است.

 نخستين شلیک بی هدف نقابداران مسلح به مردم در بلوار امام خمينى بندر عباس اتفاق افتاد و سپس در محله داماهى راننده يك پژو ۲۰۶ با اصابت گلوله اى به سرش از پاى درآمد و5 نفر نیز مجروح شدند.  به فاصله چند ساعت از این حمله و تیراندازی سوپر ماركتى در محله داماهى، مورد هجوم قرار گرفت و دو صاحب آن به گلوله بسته شدند.

خبرگزاری های داخلی شرحی از پیگیری بی نتیجه مقامات انتظامی، آگاهی و قضائی در این ارتباط داده اند و تاکید کرده اند که هنوز هیچ حاصلی از این تحقیقات بدست نیآمده و این درحالی است که درتمام خیابان های بندر عباس در طول شبانه روز مردم هر لحظه منتظر صدای شلیک گلوله و یک حمله کور جدید هستند.

با آنکه خبرگزاری های داخلی این حملات مسلحانه را، حملات کور و بی هدف ارزیابی کرده اند، دو هدف قطعی است:

1-    مجهز شدن مردم به سلاح برای دفاع از خود و رفتن به سوی درگیری های مسلحانه قومی و حکومتی، که دراین زمینه روی موج زمینه های داخلی آن، ارتش های انگلیس و امریکا می توانند سوار شده باشند.

2-    نقش آفرینی گروه های مسلح در داخل سازمان های نظامی و امنیتی حکومتی برای نظامی کردن فضای شهر و قطعی ساختن ضرورت سپردن بازهم بیشتر همه امور اداری شهر و بنادر به سپاه. قانع ساختن حکومت به اینکه اگر کار دست سپاه نباشد، بندر عباس رفتنی است، از جمله انگیزه های این عملیات می تواند باشد. فرض دوم از آنجا قوی تر است که پس از یک هفته عملیات مسلحانه در شهر و کشته و مجروح شدن جمعی از مردم عادی شهر، هنوز هیچیک از افراد نقابدار که در گروه های مختلف سازمان یافته اند دستگیر نشده است و این ممکن نیست، مگر این افراد و گروه ها، پس از عملیات لباس عوض کرده و در دل ارگان های نظامی و امنیتی و انتظامی حکومت خود را حفظ کنند.