ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

حسرت هواپیمای طلائی

به دل رهبر ساده زیست ماند!

 

بحث پیرامون هواپیمای اختصاصی و سرویس طلای حاکم برونی برای رهبر ساده زیست جمهوری اسلامی، نه تنها ادامه دارد، بلکه همزمان با شعارها و ادعاهای عدالت خواهی رهبر بعنوان یک لطیفه سیاسی در محافل مختلف نقل می شود.

اخیرا سایت بازتاب نوشت: این درست است که می خواستند این هواپیما را برای رهبر بخرند، اما رهبر زیاد هم دوست نداشت سوار این هواپیما بشود!

این سایت نزدیک به هاشمی رفسنجانی و مجمع مصلت نظام نوشت که وقتی طرح خرید هواپیما را به رهبر نشان دادند او گفت اگر مصلحت است من حرفی ندارم! اشاره ای نظیر بقیه اشاره ها درجمهوری اسلامی که راه فراری باقی بماند و تقصیر تصمیم به عهده دیگران گذاشته شود!

بازتاب نوشت:

در زمان دولت اصلاحات و با افزايش درآمدهاي ارزي، مسئله خرید هوایپمای اختصاصی برای رهبردر دستور كار قرار گرفت و وزارت دفاع پيگير خريد آن شد.

نظر رهبر پرسیده شد، آيت‌الله خامنه‌اي در پي‌نوشت گزارش‌ها تأكيد كردند كه به هيچ وجه تمايلي به استفاده از هواپيماي تشريفاتي ندارند و اگر خريد اين هواپيما براي استفاده ايشان انجام شود، آن را مجاز نمي‌دانند، اما اگر با تشخيص مسئولان مربوطه و همانند ديگر خريدها بنا بر ضرورت صورت مي‌‌گيرد، با نظر اين مسئولان پيگيري شود.

با توجه به اینکه نظر رهبر انقلاب، مخالفت شخصي ايشان بود و دستور حكومتي تلقي نمي‌شده است، مسئولان مربوطه، كه خريد اين هواپيما را ضروري مي‌دانسته‌اند، آن را پيگيري كردند كه البته در حال حاضر به دليل برخي سهل‌انگاري‌ها و بي‌توجهي‌ها، اين خريد با مشكل روبه‌رو شد.

به این ترتیب، رهبر هم هواپیما را می خواست و هم دلش می خواست آن را یک تصمیم امنیتی تلقی کرده و به گردن مقامات دولتی و امنیتی بیاندازد. هواپیما معامله نشد زیرا حاکم برونی از فروش آن پشیمان شد و گفت: خودم می خواهم سوار شوم!