ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

شهردار

یایتخت 12 میلیونی ایران

به سردار قالیباف سپرده شده

 

دریک موافقت اجباری، شورای شهر تهران با شهردار شدن سردار قالیباف بعنوان شهر دار تهران موافقت کرد. در رای گیری شورای، با اکثریت شکننده ای قالیباف شهردار تهران شد. هشت عضو شورا به قالیباف رای دادند و هفت عضو یا غیبت کردند که رای ندهند و یا رای مخالف دادند.

بدین ترتیب فرمانده نیروی انتظامی ایران، که برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری از این سمت استعفا داده بود، شهردار پایتخت شد. انتخاب قالیباف یکبار دیگر ثابت کرد که تمام امور مملکت در بیت رهبری متمرکز است و شهردار تهران از قربانیان خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری بود که برای مقابله با احتمال پیروزی هاشمی رفسنجانی به میدان فرستاده شده و با تبلیغاتی برای جلب رای طبقه متوسط به میدان فرستاده شده بود که در نیمه راه فرمان برگزیده شدن احمدی نژاد صادر شد و او از حمایت محروم.

انتخاب قالیباف و در واقع انتصاب او بعنوان شهردار تهران، در عین حال که گام دیگری بود در جهت سپردن مدیریت کلان کشور به فرماندهان سپاه پاسداران و سپاهی شدن هرچه بیشتر حکومت، رقابتی است که احمدی نژاد را باز هم کوچکتر از آنچه وزن رئیس جمهور است در جمهوری اسلام نشان خواهد داد. بی شک قالیباف در هیات دولت شرکت خواهد کرد و بعید است که با توجه به آگاهی از نحوه انتخابات احمدی نژاد به ریاست جمهوری، قالیباف وزنی برای احمدی نژاد قائل شود، بویژه آنکه قالیباف برای دورانی فرمانده کل نیروهای انتظامی بوده و هنوز ریشه های ارتباط او با این نیرو بر جاست!