ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  مرداد  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

بس کنید خیره سری را

آیت الله امینی، امام جمعه قم

پیشنهادهای رفسنجانی را تکرار کرد

 
 
 
 
 

آیت الله ابراهیم امینی، نایب رئیس سابق مجلس خبرگان و امام جمعه قم، روز گذشته نماز قم را خواند و در خطبه های خود برهمان مواضع انتقادی خود در باره مقابله خونین با معترضان به کودتای انتخاباتی را تکرار کرد. وی در اولین نماز جمعه بعد از انتخابات نیز از تخلف های روی داده در انتخابات گله کرده بود و اکنون فاش شده که پیش از اجرای مراسم بی رونق و تحریم شده "تنفیذ" احمدی نژاد توسط علی خامنه ای، به همراه شماری دیگر از روحانیون قم به تهران آمده و در دیدار و مذاکره با علی خامنه ای نه تنها از تخلفات و حوادث پس از انتخابات انتقاد کرده بود، بلکه مستقیما از وی خواسته بود تا جلوی مجتبی پسرش را بگیرد زیرا او در این حوادث دست داشته است.

در نماز جمعه دیروز قم، آیت الله امینی تقریبا مواضع هاشمی رفسنجانی در نماز چند میلیونی و معروف پس از انتخابات وی را تکرار کرد و گفت:

ماه مبارک رمضان شروع می شود، سر سفره‌ خدا بنشینید و به یکدیگر نزدیک شوید. شما نظام و اسلام را می‌خواهید، چرا به جای دشمنی با یکدیگر به گفتگو و صحبت نمی نشینید و راه ‌حلی برای مشکل تفرقه پیدا نمی‌ کنید.

خطابم به همه  است. بنشینید و با هم صحبت کنید. اگر واقعا ظلمی به کسی شده و اگر آسیبی به کسی رسیده، آن را برطرف کنید و اگر بی‌گناهی زندانی شده وی را آزاد کنید و اگر آبرویی برده شد، عذرخواهی کنید و با کسانی که مجرم واقعی هستند هم همان گونه که شایسته است برخورد کنید. بس کنید این لجبازی، خیره‌ سری و جریمه کردن‌ها را، که نظام را با این چیزها نمی‌شود نگه داشت.

به چه زبانی بگویم تفرقه را کنار بگذارید. ما دشمن نیستیم و وحدت ما شدنی است و با گفت‌وگو و صحبت این مشکل را برطرف کنید و سوژه دست دشمن ندهید.