ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  مرداد  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

احمد جنتی

دانه درشتی که بالاخره

گریبانش را مردم خواهند گرفت

 
 
 
 

 

معلوم نیست پشت صحنه حکومتی چه می گذرد که سران کودتا، پس از چند هفته دوباره به صحنه آمده و اعلام موضع می کنند. اگر همه چیز بر وفق مراد بود، دیگر نیازی به دوباره در صحنه حاضر شدن نبود. همان عوامفریبی که احمدی نژاد 4 سال روی آن مانور کرد و با تصور ساده لوحی مردم، در مناظره های تلویزیونی – انتخاباتی اش هم بار دیگر روی آن مانور داد. مانوری که هیچ سودی در پی نداشت و مطابق نتیجه واقعی انتخابات، بین 4 تا 5 میلیون بیشتر رای نیآورد. این لالائی را احمد جنتی به احمدی نژاد یاد داده بود و دیروز هم آن را تحت عنوان محاکمه دانه درشت ها و نه آفتابه دزدها تکرار کرد. آنچه که جنتی درباره دستگیری امثال موسوی و کروبی گفت، تکرار مواضع کیهان و حسین شریعتمداری بود. و منظورش از محاکمه باصطلاح دانه درشت ها و نه آفتابه دزدها نیز باید رفسنجانی باشد. این سخن نیز تکرار همآهنگی شده همین سخن از سوی احمدی نژاد در سخنرانی اش در مراسم معارفه رئیس جدید قوه قضائیه بود!

سخنان دیروز احمد جنتی به نظر می رسد بیشتر جنبه تحریک و اغتشاش برای برهم زدن تصمیماتی بود که حذف او از صحنه سیاسی جمهوری اسلامی از جمله آنهاست. بویژه که آشکار است در اجلاس ماه آینده مجلس خبرگان، بیشترین حملات متوجه او و نقش آفرینی اش در کودتای انتخاباتی خواهد بود. او درحالی چنین "گنده گ...ی" در نماز جمعه تهران کرد که نه تنها خود وی، بلکه همه آنها که کودتای 22 خرداد را سازمان دادند، هنوز از نماز جمعه ای می ترسند که هاشمی رفسنجانی آن را بخواند و به جای چند هزار نمازگزار حرفه ای  چند میلیون تهرانی به طرف دانشگاه تهران به حرکت در بیآیند.

احمدی جنتی از ضرورت دستگیری و محاکمه دانه درشت ها گفت. این سخن حقی است، اگر شامل حال خود وی بعنوان یکی از آمران قتل و جنایت، کودتا، شکنجه و اعتراف گیری و ترور بشود!

همزمان با خطبه خوانی احمد جنتی و تهدید معترضان به تقلب و کودتائی که او سهم مهمی در آن داشت، سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز، بعد از چند هفته در صحنه ظاهر شد و درباره کابینه نظامی احمدی نژاد اظهار نظر کرد.

فیروزآبادی که همآهنگی نیروها را در کودتای 22 خرداد برعهده داشته از ترکیب کابینه کودتائی دولت حمایت کرد. دولتی که مثل هر دولت کودتائی دیگری، ترکیب آن بی نیاز به مجلس از سیمای جمهوری اسلامی اعلام شد. بموجب لیستی که احمدی نژاد از تلویزیون اعلام کرد وزیر دفاع قبلی وزیر کشور جدید می شود. یکی از روحانیون حوزه بسیج که زیر دست فیروز آبادی بوده وزیر اطلاعات می شود، مسئول بسیج دانش آموزی که او نیز از زیر دست های فیروز آبادی بوده با جنجال حضور زن در دولت، وارد کابینه می شود و...

این چینش نظامی- بسیجی طبیعی است که مورد حمایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح باشد. حمایت سرلشکر فیروز آبادی از کابینه ای که احمدی نژاد اعلام کرده، در واقع تهدید نمایندگان مجلس نیز بود تا بدانند با چه کس و کسانی روبرو هستند.