ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 آذر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

معمای نصب سامانه

موشک "پاتریوت" در ترکیه

 
 
 
 
 

در گیر و دار وقایع سوریه و حمایت ترکیه از مخالفان دولت بشار اسد، دولت این کشور عضو پیمان نظامی ناتو، خود را مجهز به موشک های پاتریوت می کند. آیا هدف سوریه است؟ پاسخ منفی است، زیرا سوریه موشک میان برد و دور برد ندارد و به فن آوری اتمی نیز دسترسی ندارد. آیا روسیه هدف است؟ پاسخ به این سئوال نیز منفی است، زیرا ترکیه هرگز توان مقابله با روسیه را ندارد و ضمنا دو کشور بی وقفه درحال گسترش مناسبات اقتصادی و حتی نظامی اند! تمام شواهد نشان میدهد که دو کشور بزودی بزرگترین قرارداد نفت و گاز را منعقد خواهند کرد و دست ترکیه از زیر ساطور ایران خارج می شود و همچنین قرار داد دو نیروگاه اتمی میان روسیه و ترکیه عملا و بی سر و صدا بسته شده و شاید ترکیه زودتر از ایران اتمی شود!

آیا این موشک ها علیه اسرائیل در ترکیه استوار می شود؟  پاسخ به این سئوال نیز منفی است زیرا علیرغم برخی تندی های تبلیغاتی و لفظی که دولمردان ترکیه علیه دولت اسرائیل می کنند، میان این دو کشور مناسبات از هر نظر برقرار است و هم اکنون نیز سرگرم دیدارها و گفتگوهائی هستند که جزئیات آن فاش نشده است.

پس موشک های "پاتریوت" ( پاتریوت در زبان انگلیسی به معنای دفاع میهنی یا میهن پرست) که کاملا تدافعی هستند و قادرند موشک های مهاجم را قبل از رسیدن به هدف در فاصله صد و پنجاه کیلومتری در هوا منفجر و نابود کنند، برای چه هدفی در ترکیه نصب می شوند؟

هدف اصلی سامانه های پاتریوت موشک های میان برد و دور برد است. دولت ترکیه مدعی است که این سامانه را علیه خطر حمله موشکی سوریه مستقر کرده ولی تاکنون سوریه ادعایی مبنی بر داشتن موشک های میان برد و دور برد را به زبان نیاورده و بسیار بعید است که محموله ازاین نوع موشک را از ایران دریافت داشته باشد و یا به کمک ایران در خود سوریه ساخته شده و یا مونتاژ شده باشد. درحالیکه مقامات سپاهی جمهوری اسلامی نه تنها تاکنون بارها ادعای داشتن این گونه موشک ها را طرح کرده اند بلکه آزمایش نیز کرده اند.

اعتراض جمهوری اسلامی به نصب این سامانه در ترکیه آشکارتر از هر اطلاعی از هدف ترکیه  برای نصب این سامانه که معدود کشورهایی درجهان آن را دراختیار دارند می باشد. آیا جمهوری اسلامی در صدد جنگ با ترکیه است؟ پاسخ این سئوال نیز منفی است. اما اگر هدف سامانه ای که ترکیه می خواهد نصب کند و یا بی سر و صدا نصب کرده رد یابی و منفجر کردن موشک های شلیک شده از ایران به طرف اسرائیل در صورت حمله نظامی به ایران باشد، آنوقت مسئله تقابل جمهوری اسلامی و ترکیه جدی خواهد بود. هشدار و مخالفت جمهوری اسلامی با نصب این سامانه دفاع هوائی در ترکیه معنائی جز این دارد که ترکیه سپر دفاعی برای اسرائیل نصب می کند؟

 

پیک نت   12  آذر

 
 

اشتراک گذاری: