ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

26 آذر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

با استقرار سیستم موشکی پاتریوت در ترکیه

دفاع موشکی ایران

در برابر حمله بی اثر می شود

 
 
 
 
 

جمعه چهاردهم ماه دسامبر، وزیر دفاع آمریکا "لیون پانه تا" در بازگشت از سفر افغانستان هواپیمایش  در ترکیه به زمین نشست تا وی سری به پایگاه دائمی ناتو در "اینجیرلیک" بزند و موضع مثبت "ایالات متحده " در مورد استقرار سومین سامانه سیستم موشکی پاتریوت در ترکیه را ابلاغ کند.

پیش از امریکا، دو کشور هلند و آلمان تصمیم نهایی خود مبنی بر استقرار سامانه موشکی مزبور در خاک ترکیه را اعلام کرده بودند و آمریکا بعد از کسب " اجازه " از مجلس سنای این کشور نصب سومین سامانه موشکی پاتریوت را به دولت ترکیه اطلاع داد.

در اواسط ژانویه 2013 تمامی سیستم نصب و آماده به کار خواهد شد. هر سامانه شامل دو سکوی پرتاب است که می شود شش سکوی پرتاب و همگی توسط سیستم رادار هوایی آواکس هماهنگ می شوند. این سیستم در جریان اشغال کویت توسط صدام حسین مورد استفاده قرار گرفت و هشتاد درصد از موشک های عراق را قبل از رسیدن به هدف متلاشی کرد.

سه کشور هلند و آلمان و آمریکا هر کدام دو سکوی پرتاب را در سه شهر "مالاتیا"، "دیاربکر" و "کاهرامان ماراش" مستقر خواهند کرد و جهت اداره این سیستم در این سه شهر بیش از یک هزار متخصص و اوپراتور نظامی مشغول کار خواهند شد. به عبارتی بابت هر سامانه بیش از 300 متخصص نظامی!

دولت ترکیه و ناتو مدعی اند که این سامانه ها جهت دفع در برابر حملات موشکی سوریه به خاک ترکیه مستقر می شوند. اما آنچه که "لیون پانه تا" در سخنان کوتاه مطبوعاتی اش در ترکیه گفت اعتراف دیگری بود. او گفت: "سقوط بشار اسد به دست مخالفانش تا حد روزهای انگشت شمار بسیار نزدیک است. ما در این مورد با نیروهای مخالف بشار اسد در هماهنگی کامل هستیم."

حال باید پرسید: "برای حکومتی که عمری انگشت شمار برایش پیش بینی کرده اند و در این راستا مخالفان بشار اسد را در جایگاهی تعیین کننده قرار داده اند پس دیگر چرا زحمت استقرار چنین سیستم پیشرفته موشکی و پر هزینه را به خود داده اند؟"

پاسخ بسیار روشن است. هدف ایران است!

جمهوری اسلامی برای دفاع از خویش روی برگ روسیه حساب باز کرده است. اما آنچه در روسیه حرف اول را می زند سرمایه ایست که در دست مافیای حاکم است. به همین دلیل پوتین در دیدار با "اردوغان" نخست وزیر ترکیه قراردادهایی در حد یکصد میلیارد دلار امضا کرد، که گفته می شود برپائی پایگاه های اتمی در خاک ترکیه نیز تحت عنوان تولید "برق اتمی" بخشی از آن است!

در ترکیه، حداقل در حد شایعه، گفته می شود که سران مخالف بشار اسد در سفارت روسیه د رترکیه با پوتین دیدار کرده اند.

(نخستین گزارش پیک نت درباره استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه و دلیل استقرار آن را از اینجابخوانید.)

 

پیک نت   26  آذر

 
 

اشتراک گذاری: