ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آبان  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

مردم به این نتیجه رسیده اند

احمدی نژاد را بیآورید مجلس

پاسخ بدهد: این چه وضعی است؟ 
 
 
 

 

 

نظرسنجی صدا و سیما در پایان مناظره تلویزیونی علی مطهری بعنوان موافق استیضاح احمدی نژاد در مجلس و زارعی نماینده مجلس و مخالف استیضاح احمدی نژاد، از خود مناظره بازتابی وسیع تر و مهم تر یافته است. مناظره در برنامه "امروز- دیروز- فردا" پنجشنبه شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد و بدنبال آن صدا و سیما یک نظر سنجی در باره بازتاب آن انجام داد. در نخستین خبرهائی که درباره این نظرسنجی به پیک نت رسید، معلوم شد که مردم نسبت به مناظره بی تفاوت برخورد کرده اند. (گزارش اولیه پیک نت را از اینجا می توانید بخوانید)

اکنون نتیجه این نظرسنجی که بصورت کامل تدوین شده و در اختیار مقامات حاکمیت قرار گرفته به یک مسئله جدی تبدیل شده است.

در همان حدی که مردم این برنامه را دیده اند (با تاکید صدا و سیما روی شهرستان ها) حدود 80 درصد به طرح سوال از احمدی نژاد در صحن علنی مجلس موافقت کرده اند و این نشان دهنده عمق بحرانی اقتصادی و بیکاری و نگرانی مردم از سرانجام وضع کنونی است و مردم می خواهند ببینند احمدی نژاد اگر در مجلس  حاضر شود چه پاسخی درباره این وضع دارد!

سایت بازتاب وابسته محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که خود را آماده حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری می کند، با پیگیری این نظر سنجی نوشت:

«بسیاری از مخالفان و معترضان احمدی نژاد مخاطب نظرسنجی صدا و سیما، به ویژه برای برنامه های سیاسی آن نیستند. در نظرسنجی مورد بحث دو گزینه  موافق و مخالف احضار احمدی نژاد به مجلس در برابر سئوال کنندگان قرار گرفته بود و نه بیشتر. درحالیکه اگر چند گزینه دیگر هم (اشاره به گرانی و بیکاری و موقعیت سقوط کرده پول ملی و یا برنامه اتمی و یا نتیجه تحریم ها) در برابر مردم قرار گرفته بود احتمالا آرای موافقان احضار احمدی نژاد به مجلس به 88 درصد می رسید.

موافقین با احضار احمدی نژاد به مجلس دلایل خود را روی بحران ارزی، سوء مدیریت دولت، به ویژه تصمیمات رئیس آن می داند و نداشتن موضعی شفاف نظام در برابر احمدی نژاد متمرکز کرده اند.

(در بخش نقل از بازتاب، ما بدلیل فارسی پیچیده و تقریبا نا مفهوم نوشته بازتاب که اجازه نمی داد خواننده فورا متوجه اصل موضوع شود، آن را ویراستاری کردیم!) 

پیک نت 21 آبان 1391

 
 

اشتراک گذاری: