ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

  2 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  تفسیر رادیو صدای روسیه
مانور بزرگ نظامی در خلیج فارس
چتر حمایت حمله اسرائیل به ایران است
 
 
 
 

هفته گذشته ارتش اسرائیل در بلندی های جولان مانورهای از پیش اعلام نشده ای را انجام داد. در یک زمان نظامیان اسراییلی به تحکیم تاسیسات مرزی در نزدیکی سوریه و لبنان دست زدند. درعین حال که مقامات اسرائیلی بی وقفه در باره حمله به تاسیسات اتمی ایران صحبت می کنند. همه این‌ها همزمان با بزرگترین مانور نیروی دریایی 25 کشورعضو و یا در خدمت ناتو - کشور های عربی- رخ می‌دهد .بدین ترتیب است که ابراز نگرانی برخی متخصصان در باره امکان ضربه اسرائیل به ایران بی جا نیست.

حمله ای که احتمالاً زیر چتر حمایت و همکاری ناوهای جنگی ناتو و کشورهای عربی منطقه، مستقر در تنگه هرمز صورت خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسدارن ایران می گوید، در صورت حمله اسرائیل به ایران، این کشور نه  تنها به اسرائیل حمله خواهد کرد، بلکه پایگاه های آمریکایی در بحرین، کویت، امارات عربی متحده و عربستان سعودی و تنگه هرمز نیز مورد حمله قرار خواهند گرفت.

"سرگی بالماسف" کارشناس نظامی و محقق سیاسی خاورمیانه می گوید:

حوادث جاری در منطقه بار دیگر نشان می‌دهد که رویارویی اسراییل و کشور های اسلامی بر سر فلسطین دیگر اختلاف اساسی نیست، بلکه اختلاف ایران و متحدان عرب این کشور، با پادشاهی های عربی خلیج فارس به پشتیبانی غرب محور اصلی شده است. این حالیت مواضع اسرائیل را در منطقه و حتی جهان تقویت کرده است، چرا که دیگر جبهه واحدی را در مقابل خود احساس نمی کند.

(این تفسیر خلاصه شده است)

 

پیک نت 2  مهر

 
 

اشتراک گذاری: