ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

از یک نامه دریافتی

این روزها، در ایران

مردم درچه حال و روزاند؟

 
 
 
 
 

این مطالب دیده ها وشنیده های شخصی اينجانب است که بدلیل شرایط کاری هر روز در مناطق جنوبی و مركزي تهران حضور و تردد دارم.

این روزها اگر به کوچه و خیابان بروید و سوار تاکسی و اتوبوس بشوید یا در صف نان…بایستید. سخنان جالبی را می شنوید.

این روزها درسطح شهر تهران بخصوص مناطق مرکز و جنوب تهران، خیلی از مردم مستضعف وبیچاره ای را می بینیم که حتی به احمدی نژاد رای دادن به هوای اینکه مثلا او هوادار قشر ضعیف و فقیر جامعه است ولی بعد پشیمون شدند وبه او هم فحش می دهند . خیلی که رحم کنند اسم او را کمتر می آورند!

حالا دیگه بعد از این تورم بی سابقه ۱۲۰ درصدی و تعطیلی گسترده و پشت سر هم کارخانجات و بیکاری کارگران (ناشی از تحریم ها وافزایش شديد نرخ دلار) و…فشار وحشتناک اقتصادی که کمر ملت، بخصوص قشر ضعیف را خم کرده، ظاهرا همون قشر هم فهمیدند که مسبب اصلی همه بدبختی ها کیه!

این روزها بارها و بارها هر روز و هر شب می بینیم که این قشر که دیگه جونشون به لب رسیده بی مهابا و بدون ترس در صف و در تاکسی و مترو و خیابان…علنا به شخص “خامنه ای ” لعن ونفرین میکنن و فحش های رکیک میدهند!

در هفته اجلاس (غیر متعهدها) حرف عموم مردم و کارگر و راننده و…این بود که خامنه ای با پول ملت می خواد برای خودش طرفدار در دنیا پید ا کند و بریز و بپاش شاهانه کرده!

از زبان افرادی که حتی تحصیلات چندانی هم نداشتند شنیدم که می گفتند: عجب غلطی کردیم به محمود رای دادیم! ریشه همه بدبختی ها زیر سر این خامنه ای... است!

باور کنید اینها که در بالا نوشتم عین حقیقت است و حتی برخی از آنها رو..ضبط کردم

به اعتقاد من این صحبتهای به ظاهر عوامانه و حتی نفرین وفحش های کوچه بازاری… یک دنیا معنی دارد و از بسیاری از تحلیل های علمی و سیاسی اهمیت و عمق بیشتری دارد، چرا که این سخنان را کسانی بر زبان می آورند که تا دیروز از هواداران حکومت بودند.

ناراحتی و عصبانیت این قشر از شخص رهبر نه همانند قشر متوسط به بالای جامعه بخاطر گشت ارشاد و دستگیری دختران و حجاب اجباری و تفکیک جنسیتی دانشگاهها و سرکوب آزادیخواهان و زندانی کردن دانشجویان و اساتید دانشگاه و سانسور و…بلکه به خاطر اینست که با چشمان خود عملا می بینند که دیکتاتور عملا زندگی ابتدایی و معاش وغذا و درمان اولیه و مسکن و…را از آنها دریغ کرده است.

ملت  فهمید ریشه همه مشکلات کشور کجاست. و این یک خبر بسیار خوب است که قشر سطح پایین جامعه به مرز های آگاهی نزدیک شده است. باید قدر این آگاهی و بیداری قشر عوام جامعه را بخوبی دانست.

شهريور 1391

 

پیک نت 12  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: