ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

13 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

 

بدنبال  زلزله‌ آذربايجانِ شرقی در ايران

برای یاری رسانی به مردم

نیازمند همیاری ملی هستیم!

 

بدنبال زلزله اخیر در بخش های از آذربایجان ایران و احتمالا با پیش بینی حوادثی مشابه و شاید وخیم تر از آن در ایران، چند کانون و انجمن و همچنین شماری از ایرانیان شناخته شده مقیم آلمان، فراخوانی را منتشر کردند. از جمله جامعه ایرانیان در آلمان، کانون مهندسین و متخصصين ايرانی در آلمان، اتحادیه تاکسی‌داران ايرانی در برلين، انجمن فرهنگی آذربایجان در برلین، فوروم آذربايجان در برلين، انجمن پزشگان ايرانی مقيم برلين، انجمن دوستی ايران و آلمان، پروفسور محسن مسرت، پروفسور ناصر کنعانی، پروفسور يدالله معظمی گودرزی، پروفسور رحيم رحمان‌زاده. متن این فراخوان را در ادامه (از اینجا) و یا با باز کردن لینک عنوان بالا می توانید بخوانید.

 
 
 
 
 

 برای آن‌ها که به ديدار خاک شتافتند ....

آن لحظه که با آرامشی خيالی در آغوش هم می‌خوابيدند، هنوز خبر نداشتند چه در پيش است. آن‌ها خبر نداشتند ديگر روز به شب نمی‌رسد و فردايی وجود ندارد تا چشم‌ها را بگشايند و روزی ديگر را آغاز کنند. آيا اين کودکی است که بازو بر آرنج مادر انداخته و به خواب رفته، يا زنی است که در پناه دستان همسرش به دنبال آرامشی است که در آن دستان گرم می‌جويد. کسی چه می‌داند، تازه مگر فرقی هم می‌کند؟ آن‌ها هر که بودند، روزی را از سر گذراندند که هيچ غروبی در پی نداشت، بجز غروب زندگیِ خودشان. و اين بود سرنوشت آن صدها و يا هزارها انسانی که هيچ يک خبر نداشتند روزی که جاری است، غروبی ديگر ندارد.

روز 13 اوت 2012 در مناطقی از آذربايجان شرقی در ايران از جمله در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان، بنا بر آمار رسمی بيش از سيصد نفر زير آوار زمين‌لرزه‌ای به قدرت 6.3 ريشتر ماندند و جان باختند. در اين فاجعه هزارها نفر مجروح شده‌اند و نزدیک به 150000 آسیب دیده و خانه و سرپناه خود را از دست داده‌اند و حدود 300 روستا ویران گشته‌اند. بار ديگر مردمان سرزمین ما ایران برای عزیزان‌شان در مناطق آسیب‌دیده به سوگ نشسته و سیاه‌پوش شده‌اند.

جامعه ایرانیان در آلمان ضمن ابراز همدردی وهمبستگی ژرف خود با همه آسیب‌دیدگان و قربانیان این فاجعه بر آن شد تا با همکاری دیگر نهادها و افراد دلسوز و انسان‌دوست، کمیته کمک به مناطق زلزله‌زده آذربایجان را سامان دهد. افزون بر انجمن‌ها و نهادهای شرکت‌کننده در اين کميته، ما از دیگر نهادها و شخصيت‌ها تقاضا داریم تا در پیش‌برد این اقدام انسانی از سراسر آلمان به ما ياری رسانند.

 

کمک‌های مالی انسان‌دوستانه‌ی شما که در حساب ويژه‌ای برای اين امر گردآوری خواهند شد، از سوی اين کميته از راه‌های مطمئن برای ساختن يک مرکز درمانی و بهداشتی در مناطق آسيب‌ديده و کاهش هرچند اندک دردها و رنج‌های مردمان اين مناطق به‌مصرف خواهند رسيد.

 

 

 

کمک‌های مالی خود را می‌توانيد به شماره حساب‌ زیر با عنوان ERDBEBEN-ASER.  واریز کنيد:

 

Kontoinhaber:             Iranische Gemeinde in Deutschland e.V.

Konto-Nr.:                    50352108

BLZ.:                            10010010

Geldinstitut:                 Postbank Berlin

Verwendungszweck:  ERDBEBEN-ASER.

 

در صورتی که مايل به دريافت گواهی پرداخت کمک مالی برای ارائه به اداره امور مالي هستيد، لطفن نام کامل، آدرس پستی و مبلغ کمک مالی خود را به آدرس پست الکترونيکی زير ارسال نمائيد:

 

Kontakt                         info@iranischegemeinde.de

 

 

جامعه ایرانیان در آلمان

کانون مهندسین و متخصصين ايرانی در آلمان

اتحادیه تاکسی‌داران ايرانی در برلين

انجمن فرهنگی آذربایجان در برلین

فوروم آذربايجان در برلين

انجمن پزشگان ايرانی مقيم برلين

انجمن دوستی ايران و آلمان

پروفسور محسن مسرت

پروفسور ناصر کنعانی

پروفسور يدالله معظمی گودرزی

پروفسور رحيم رحمان‌زاده

 

پیک نت 13  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: