ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

13 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

تحلیل "اومانیته" از اجلاس غیر متعهدها- ترجمه پیک نت

خوش بینی های ج. اسلامی

با واقعیات جهانی همخوانی ندارد

 
 
 
 
 

با پایان کامل اجلاس غیر متعهدها، معتبرترین نشریات اروپا، تفسیرهای خود را پیرامون این اجلاس و نتایج آن آغاز کردند. در راس این نشریات روزنامه "اومانیته" چاپ فرانسه و ارگان حزب کمونیست این کشور قرار دارد، که ضمن مرز بندی از خوش بینی های حکومت در جمهوری اسلامی پیرامون نتایج این اجلاس نوشت:

اجلاس غیر متعهدها در تهران فرصتی بود برای جمهوری اسلامی جهت ترمیم چهره جهانی خود. نظام حاکم بر ایران سعی کرد نشان بدهد که بر خلاف همه گفته ها، جمهوری اسلامی منزوی نیست، اما واقعیت به این تصور پاسخ دیگری میدهد.

دبیرکل سازمان ملل "بان کی مون" در سحنرانی دیروز خود در این اجلاس آشکارا به تهران هشدار داد که قطعنامه شورای امنیت در مورد برنامه هسته ای را اجرا کند و موجب تنش های خشونت آمیز در آینده نشود. او بشدت تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد و از تکرار انکار هولوکاست و سخنان رهبران ایران درباره نابودی اسرائیل انتقاد کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد در پاسخ به انتقادات آیت الله علی خامنه ای مشروعیت سازمان ملل متحد را در سخنرانی خود زیر علامت سئوال برد و گفت"این سازمان از ساختار غیر منطقی وناعادلانه وکاملا غیر دمکراتیک برخورداراست وکنترل آن توسط دیکتاتورهای چند کشور غربی است" پاسخ قاطع داد.

در چنین فضائی "محمد مرسی" که  اولین رئیس جمهور مصر است که از  بعد از قطع روابط دیپلماتیک ایران و مصر در سال 1980 به تهران سفر کرده در سخنرانی خود در این اجلاس اشکارا و با قاطعیت گفت "رژیم  سرکوبکرسوریه مشروعیت خود را از دست داده است." او در واقع دولت ایران را بخاطر حمایت تزلزل ناپذیرش از بشار اسد که سقوط او به وضوح قابل ملاحظه است اشاره کرد.

حضور او در تهران نشان داد که ترمیمی در روابط دیپلماتیک ایران و مصر به این آسانی امکان پذیر نیست و رابطه با ترکیه و عربستان سعودی در منطقه روی رابطه مصر با ایران تاثیر گذار است.

file:///C:/Users/PC/Desktop/L%E2%80%99Iran%20ne%20veut%20pas%20s%E2%80%99aligner%20%20%20Humanite.htm

 

پیک نت 13  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: