ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

13 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش از استانبول

اعلام خبر بازداشت شبکه

جاسوسی ج. اسلامی در ترکیه

 
 
 
 
 

رسانه های خبری ترکیه روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری برخی ایرانی ها باتهام جاسوسی و تحویل آنها به مقامات قضایی را منتشر کردند و برگ دیگری بر دفتر تیرگی روابط تهران و انکارا اضافه شد.

شبکه خبری ان. تی. وی مدعی شد: 7 تن از 9 تنی که در ترکیه برای جمهوری اسلامی به فعالیت های جاسوسی مشغول بودند در پی دستگیری شان به مقامات قضایی ترکیه تحویل داده شدند. تحقیقات دادستانی شهر "ارزروم" حقایق و اطلاعات تکان دهنده ای در خصوص این افراد ارائه داده است. بر اساس گزارش دادستان "ارزروم" دو شهروند ایرانی و یک شهروند ترکیه در تاریخ 19 ماه آگوست سال 2011 همراه بعضی دستگاه های ثبت دیجیتالی بازداشت شدند و این آغازی شد جهت تعقیب درباره این شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی. اداره اطلاعات ترکیه به مدت یک سال این افراد و شبکه جاسوسی شان را تحت تعقیب قرار دادند و در شهرهای "ایقدیر" و "کجا الی" هفت تن را در این ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند."

بر اساس گزارش این شبکه خبری "جاسوسان دستگیر شده ایرانی با ظاهری مشابه توریست سوار بر موتور سیکلت شده و از مکان های حساس در ترکیه عکس برداری و فیلم می گرفتند."
این شبکه خبری از قول مقامات قضایی ترکیه مدعی شد که "این افراد عموما با شهروندان منسوب به شیعه جعفری در ترکیه ارتباط داشتند و از این جماعت استفاده می کرده اند. از محل اقامت جاسوسان ایرانی مدارک محرمانه و همچنین اسلحه نیز کشف و ضبط شده است. "

نام محله ای که رسانه های ترکیه از آن بعنوان محله ویژه افراد شیعه جعفری نام برده اند " زینبیه " می باشد و تقریبا همگی ساکنانشان از شهر و حومه های "ایقدیر" به استانبول کوچ کرده و ساکن این محله شده اند. رهبر مذهبی - سیاسی جعفری های ترکیه حجت الاسلام شیخ "صلاح الدین اوزگوندوز" می باشد که از تحصیل کرده های مدارس فیضیه قم و نجف و ضمنا از اهالی شهر ایقدیر است.

شب گذشته فیلمی نیز از دستگیر شدگان از تلویزیون ترکیه پخش شد.

 

پیک نت 13  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: