ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

26 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 

تکرار خنده دار یک تراژدی

کشف اختلاس و دزدی

به سبک زمان مرحوم شاه

 
     
 
 
 

 

"بگو، نگو"ی جاری میان رئیس بارزسی کل کشور "پورمحمدی" و معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" که در واقع "نگو تا نگویم" است، نه واقعه ای ناشناخته و بدیع است و نه ربطی به مردم دارد. دعوائی است میان حکومتی های مکلام و نظامی بر سر فساد و اختلاس و بخوربخوری که یک سرش به واردات 483 میلیارد دلاری در 7 سال گذشته و سر دیگرش به مسائل اتمی و نظامی باز می گردد. دادگاه خنده داری هم که برای اختلاس 3 میلیارد دلاری برپا کردند و چند تنی را محکوم، ادامه همین بازی است.

و این بازی، جز در یک حکومت استبدادی و فردی ممکن نیست.

شاه نیز مانند آقای خامنه ای، در سالهای آخر حکومتش ارتشبد فردوست، دوست و محرم رازهایش را کرد رئیس کل بازرسی و معینیان رئیس دفترش را نیز در کنار فردوست قرار داد تا بازرسی کنند و فساد و اختلاس و دزدی های حکومتی و دولتی را پیدا کنند و به مردم گزارش بدهند. لانه فساد دربار شاهنشاهی بود، "ولیان" استاندار و تولیت خراسان بود، سرلشگر مزین نمانیده ویژه اعلیحضرت در گرگان و گنبد و بجنورد بود که هزاران هکتار زمین موات را فروخت و پولش را به حساب بانک شخصی شاه بنام "عمران" ریخت و هیچکس جرات نداشت از آنها سئوال کند. آنوقت تیم معینیان – فردوست را مامور بازرسی ویژه کرد و آنها پس از چند ماه جنجال در تلویزیون ظاهر شدند و به مردم گزارش کشفیات خودشان را دادند! که در واقع گزارش "کشکیات" بود نه کشفیات. "کو دزد، کو دزد" مدتی به هوا برخاست و دزدهای دست دوم همدیگر را تهدید کردند که " اگر بگوئی"، "من هم میگویم"! یعنی همین بازی پورمحمدی و رحیمی! و احمدی نژاد و نمایندگان مجلس و امام جمعه ها و استاندارها و ...

درحالیکه فساد از استبداد برخاسته است. از سانسور مطبوعات و جلوگیری از انتشار بموقع اخبار و افشارگری رسانه ها، از مجلس بی خاصیت و فاسد و آلوده، از بستن احزاب و جلوگیری از فعالیت آنها، از خودسری آقای خامنه ای و بیت آلوده تر از هر ارگان و سازمان و تشکیلاتی. کسی به یاد دارد که بیت رهبری گزارش حساب بانکی خود را بدهد؟ کسی به یاد دارد که گزارش بودجه اتمی را کسی داده باشد؟ کسی به یاد دارد که گزارش مالی تولیت آستانقدس را کسی به مردم داده باشد؟ دولت و یا مجلس بودجه های محرمانه را به مردم گزارش داده اند؟ فساد دراینجاست، دزدی و اختلاس هم از همینجا بر می خیزد. همچنان که پر شدن زندان ها از فعالان سیاسی و مدنی و حقوقی و طرفدار حقوق بشر و ... از همینجا بر می خیزد. اینها همه با هم ارتباط تنگاتنگ و بقول معروف "ارگانیک" دارند. خانه از زیر بنا ویران است! مگر ارتشبد فردوست و معینیان آمده بودند که نظام و رژیم شاه را از آلودگی مالی و اقتصادی پاک کنند که پورمحمدی و بازرسی کل کشور چنین نقشی را بتوانند اجرا کنند؟

هرگاه ساختار نظام و سیستم حاکم تغییر کرد و رسانه ها چشم و گوش مردم شدند و مجلس را نمایندگان واقعی مردم پر کردند و انتصاب ورزا و مدیرکل ها و ... اهدای درجات نظامی و مقامات فرماندهی بر مبنای ضوابط قانونی و زیر نظارت یک ارگان قانونی انجام شد و نه بر اساس زد و بندهای پشت پرده و جابجا کردن سر سپردگان و گماردن آنها بر ارگان های حساس حکومتی و نه میل آقای خامنه ای و سپس بقیه ای که با میل او سکاندارند، آنوقت کار به سامان می شود و تکلیف دزدی و اختلاس و فساد اقتصادی روشن می شود. برای فاجعه 483 میلیارد دلار واردات معلوم و دهها میلیارد دلار واردات نظامی و اتمی غیر معلوم و پنهان هم چاره ای قانونی اندیشیده می شود.

گزارش واردات 483 میلیارد دلاری را از اینجا بخوانید.

http://www.pyknet.net/1391/07shahrivar/15/page/36Waredat.php

 

پیک نت 26  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: