ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان:
اسلام گرایان درجمع مخالفان
دست بالا را در سوریه ندارند
 
 
 
 

رادیو آلمان: گرهارد شیندلر رئیس  سرویس اطلاعاتی آلمان در مصاحبه با روزنام "دی ولت" گفت:

مخالفان مسلح با تحمیل جنگ چریکی به ارتش سوریه سبب فرسایش فزاینده آن خواهند شد و رژیم اسد آخرین مراحل حیات خود را طی می کند. سازمان اطلاعاتی آلمان دارای اطلاعاتی دقیق پیرامون اوضاع این کشور است و این اطلاعات بصورت "تصادفی" یا با "خوش‌‌شانسی" بدست نیامده است.

شنیدلر تصریح کرد که سازمان اطلاعاتی آلمان با شروع ناآرامی‌ها در سوریه تصمیم به برنامه‌ریزی برای رصد کردن رخدادها در این کشور گرفت و به همین دلیل هم اکنون آلمان "ارزیابی استوار و قابل اطمینانی" از اوضاع سوریه دارد.

زمانی ارتش سوریه حدود ۳۲۰ هزار سرباز داشت، اما در ماه‌های گذشته تلفات زیادی داشته است. بنا به برآوردها، این تلفات حدود ۵۰ هزار نفر است. این افراد شامل سربازان کشته و مجروح، فراری یا پیوسته به مخالفان می‌شوند. حدود ۲ تا ۳ هزار نفر از نظامیان" به مخالفان مسلح پیوسته‌اند و ریزش نیروهای نظامی سوریه همچنان ادامه دارد.

مخالفان مسلح دارای تشکیلاتی واحد نیستند و شمار آنان حدود 20 هزار جنگجو تخمین زده می‌شود. بدنه اصلی مخالفان مسلح در "ارتش آزاد سوریه" گرد آمده، اما گروه‌های مسلح دیگری نیز وجود دارند که بطور مستقل به مقاومت مشغول‌اند. گروه‌های مخالف مسلح به لحاظ کوچکی از قابلیت تحرک بالایی برخوردارند و در نقاط مختلف سوریه دارای پیوندهای محکمی هستند. آنها با "حملات سریع و تله‌گذاری" قادرند ضربات مهلکی به ارتش سوریه وارد کنند، اما در مقابل از آنجایی ‌که مخالفان فاقد ستاد فرماندهی واحد هستند، ارتش سوریه نمی‌تواند اهداف نظامی مشخصی علیه مخالفان مسلح داشته باشد.

شیندلر درباره هشدار برخی سیاستمداران و رسانه‌های غربی درباره نفوذ فزاینده گروه‌های اسلام‌گرا در صفوف مخالفان رژیم اسد نیز گفت: اسلام‌گرایان در جنبش مقاومت سوریه به هیچ‌وجه دست بالا را ندارند، آنها تنها اقلیتی در این جنبش هستند.

 

پیک نت 22   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: