ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مرداد  1391

infos@pyknet.net

 
 
  رهبر معظم خواب 200 میلیون جمعیت دیده
140 هزار طلاق
آمار جدائی ها در سال گذشته
 
 
 
 

رئیس سازمان ثبت اسناد جمهوری اسلامی آمار ثبت شده طلاق در سال گذشته را  140هزار مورد اعلام کرد که 7 در صد بیش از سال گذشته است.

این آمار مربوط به طلاق های رسمی و ثبت شده در دفتر خانه های ثبت اسناد است و شامل صیغه و متارکه زندگی های مشترک غیر ثبتی که در سالهای اخیر در ایران گسترش یافته نمی شود. گفته می شود آمار متارکه زندگی های مشترک غیر ثبتی دو برابر آمار طلاق های ثبتی است.

هزینه ازدواج، مسائل و مخالفت های خانوادگی و از همه مهم تر تلاش برای تامین هزینه زندگی در سالهای اخیر موجب شده تا زنان و مردان بسیار بصورت مشترک با یکدیگر زندگی کنند و هزینه زندگی را بین خود تقسیم. مورد جدائی غیر ثبتی شامل این گروه می شود. آمار فسخ صیغه نیز تا حالا اعلام نشده، چرا که صیغه عموما ثبت نمی شود.

بدین ترتیب، واقعیت زندگی زناشوئی و یا مشترک همین است که در آمار و اشارات حکومتی ها اعلام می شود. رهبر می تواند آرزوی جمعیتی باندازه چین را هم داشته باشد، اما این خواست مگر در بیت رهبری عملی شود نه در جامعه ای که ازدواج ها نیز زیر فشار بیکاری و اعتیاد و فقر به جدائی می انجامد و آن زنان و مردانی که مشترک با هم زندگی می کنند نیز نمی توانند و نمی خواهند بچه دار شوند زیرا با مشکل بزرگ شناسنامه روبرو هستند.

 

پیک نت 22  مرداد

 
 

اشتراک گذاری: