ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 تیر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  به استقبال تحریم های ماه آینده میلادی
مقدمات تحریم نفت ایران
در چین، ژاپن و اروپا
 
 
 
 

قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران به بازار مدیترانه به 92 دلار و 4 سنت در هر بشكه رسید که پایین ترین قیمت در مقایسه با نفت خام صادراتی کشورهای دیگر به این منطقه است.

بصورت همزمان، شرکت " سینوپک" چین از ایران خواست تا هزینه‌های انتقال نفت خام به چین را در ماه آینده میلادی (ژوئیه) برعهده بگیرد.

چین درحالی این خواست را مطرح کرده که قرار است از ابتدای ماه آینده میلادی، در چارچوب تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، شرکت های بیمه اروپایی از بیمه نفت کش های حامل نفت ایران خودداری کنند.

سینوپک بزرگترین وارد کننده نفت ایران در جهان است. مقدار نفتی که این شرکت از ایران می خرد روزانه 500 هزار بشکه است.

چین دومین وارد کننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین وارد کننده نفت خام از ایران است.

 در یک خبر دیگر، پارلمان ژاپن تصویب کرد که از این به بعد دولت توکیو مسئولیت بیمه محموله های نفتی از ایران به این کشور را به عهده بگیرد. ان قانون که در حمایت از شرکت های ژاپنی وارد کننده نفت از ایران و کاهش نگرانی آنها را دارد، قرار است از 27 ژوئن اجرا شود. هر نفتکش حامل نفت ایران به مقصد ژاپن در صورت بروز نشت نفت و حادثه، تا سقف هفت ملیارد و 600 میلیون دلار بیمه می شود.

تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران كه از اول ژوییه اجرا می‌شود، شرکت‌ها بینع اروپا را از بیمه كردن محموله‌های نفت ایران منع می‌کند.

این مسئله برای ژاپن، کره جنوبی، چین و هند که در مجموع دو سوم نفت صادرات نفت ایران را می‌خرند و برای بیمه این محموله‌ها به بیمه‌گر اروپا متکی هستند، دردسر ساز شده است.  

پیک نت 4 تیر 

 
 

اشتراک گذاری: