ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت  1391

infos@pyknet.net

 
 
  ناظران سازمان ملل در سوریه
پیشقرآولان دخالت نظامی اند
یونگه ولت ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی
 
 
 
 

خبری که آخر هفته پیش اشپیگل منتشر کرد در صدر جرائد قرار گرفت و  موجب اضطراب فراوان گشت: " کشتی  آلمانی حامل اسلحه متوقف شد". کم کم روشن می شود که  کل ماجرا "هیاهوی بسیار برای هیچ " بوده است.

اشپیگل ( شماره 16) نوشت "جلوی یک کشتی آلمانی، حامل اسلحه از ایران برای سوریه، پیش از آنکه به بندر تارتوس برسد گرفته شد."  اشپیگل در ادامه خبر خود نوشت: "کشتی آلمانی بنام Crusier   Atlantik چند روز پیش در بندر جیبوتی  سلاحهای سنگین  و مواد منفجره از یک کشتی ایرانی تحویل گرفت تا به رژیم سوریه برساند." منبع  این خبر حساس (که در سایت بی بی سی نیز منتشر شد،) "شخصی است که  از جبهه دولتی سوریه گریخته و  به مخالفان پیوسته است".   به شرکت کشتیرانی "هشدار داده شده است."  و سرانجام اشپیگل بر این بافته ها افزوده است: "طبق اطلاعات سازمان های اطلاعاتی مسیر جیبوتی به تارتوس برای رساندن اسلحه از ایران به سوریه مسیری است شناخته شده ."

اسلحه "دیوانه تهرانی" ( اصطلاحی که بیلد تسایتونگ برای جمهوری اسلامی به کار برده) برای "قصاب دمشقی" ( ب.آ.ک. شالوم ) در این داستان کوتاه برای تبلیغات جنگی تمام اجزاء ضروری برای یک فیلم بزرگ سینمائی جمع شده است.

کشتی " اتلانتیک کروزه" پس از روزها سرگردانی در دریای مدیترانه سرانجام در بندر اسکندرون در ترکیه پهلو گرفت. روز پنجشنبه، ماموران ترک در پی  یافتن سلاح های سنگین برای سوریه شروع به تفتیش کشتی کردند ـ به تقاضای شرکت کشتیرانی. پیش از آن که تفتیش آغاز گردد ، " ولت آنلاین " (روزنامه محافظه کار و با نفوذ آلمانی)  شتابزده  نوشت :" ترک در کشتی باری آلمانی اسلحه کشف می کنند" .  در حالی که روز جمعه ، تا پایان ساعات کار دبیرخانه  در یونگه ولت ، هنوز خبری در این باره منتشر نشده است.

شرکت کشتیرانی و صاحب کشتی بشدت و باور پذیر  حمل اسلحه را تکذیب می کند و می گوید محموله کشتی عبارتست از دستگاههای سایسموگرافیک برای جستجوی منابع  نفت و گاز. کشتی را یک موسسه اوکرائینی کرایه کرده است که سالهاست با هم کار می کنیم و تاکنون هم  مشکلی پیش نیامده است. قرار بوده است که در بندر تارتوس قطعاتی که مخصوص  استخراج آب گرم برای تولید انرژی است تحویل داده شود. ولی شرکت کشتیرانی  پس از آن که هفته پیش ایمیلی از گروههای مخالف رژیم سوریه دریافت می کند که تهدید کرده بودند  چون کشتی حامل اسلحه برای رژیم بشار اسد است آنرا غرق  خواهند کرد، کشتی را در آبهای مدیترانه متوقف می کند. دی ولت می نویسد: گروهی از "انقلابیون" سوریه  بنام "  One Syriansea  " اعلام کرده بوده است :" اتلانتیک کروز منهدم خواهد شد پیش از آن که به تارتوس برسد."

در حال حاضر واشنگتن  و پاریس مشغول آماده کردن فضا برای دخالت نظامی غرب در سوریه و در  کنار مخالفان اسد هستند.  هیلاری کلینتون  وزیرخارجه آمریکا، پنجشنبه شب، در پاریس، در همایش گروهی که نام " دوستان سوریه " را برای خود انتخاب کرده اند، گفت طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، متخلفان باید شدیدا  مجازات شوند. چنین تصمیمی برابر است با دادن اجازه جنگ. الن ژوپه ، وزیر خارجه فرانسه، قصد دارد تصمیم اخیر مبنی بر اعزام ناظران سازمان ملل به سوریه را   تبدیل به گروه دخالت در امورسوریه کند. او روز جمعه گفت آنچه ضرور یست این است که نیروهای ناظر سازمان ملل "مجهز به بالگردان هائی باشند که بتوانند آزادی تظاهرات را تضمین کنند"

http://www.jungewelt.de/2012/04-21/061.php

 

پیک نت 3  اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: