ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24  اردیبهشت  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

به نوشته گاردین و گفته های یک فرمانده سپاه
تحریم ها لغو نمی شود
مذاکرات اتمی بی نتیجه است!

 
 
 
 

روزنامه گاردین چاپ انگلستان مقاله ای را منتشر کرده در باره تحریم های جهانی علیه ایران و در آن، بصورت غیر مستقیم شکست اتمی آینده در بغداد را پیش بینی کرده است. گاردین می نویسد که تحریم ها علیه ایران حتی در صورت همکاری کامل ایران و توقف کامل غنی سازی نیز لغو نخواهد شد. گاردین نوشت که این موضوع، نظر وزارت خارجه انگلستان است.

زمزمه آنچه گاردین نوشت، به شکل دیگری از سوی فرماندهان سپاه آغاز شده است. یعنی بی فایده بودن عقب نشینی اتمی به این دلیل که تحریم ها قرار نیست لغو شود و چون لغو تحریم ها در دستور امریکا و اروپا نیست، دلیلی هم برای عقب نشینی اتمی نیست.

از هم اکنون نمی توان نظر قطعی در باره کابینه ای که در اسرائیل تشکیل شده داد، اما می‌توان حدس زد کابینه وحشتی که بنام "کابینه وحدت" در اسرائیل تشکیل شده بی ارتباط با مقاله گاردین و اظهارات تازه فرماندهان سپاه نیست. از جمله سخنان سردار "حمیدرضا مقدم فر" معاون فرهنگی سپاه پاسداران که در یزد بیان کرد. او دراین سخنان، در واقع خواست بگوید نظر علی خامنه ای در باره نتایج مذاکرات استانبول تغییر کرده و صدا و سیما بی جهت نسبت به لغو تحریم ها ابراز امیدواری کرده بودند. درعین حال که تائید می‌کند، لغو تحریم ها بزرگترین انگیزه و دلیل عقب نشینی های اتمی بود که در مذاکرات استانبول وعده آن از سوی مذاکره کنندگان ایرانی داده شده بود. مقدم فر در یزد گفت:

"برخی از رسانه‌ها از جمله رسانه ملی بسیار این مذاکرات استانبول را اثرگذار و مهم نشان دادند که این جنگ روانی آنها غرب بود. غرب به ما در این مذاکرات نیازمند بود اما، با بزرگ کردن مذاکرات استانبول نشان دادند که ما به این مذاکرات نیاز داریم . با وجود تلاش‌های مقام معظم رهبری در خصوص پیروزی ما در تحریم‌ها این بزرگ نمایی‌ها توسط رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های داخلی زخم به افکار عمومی ما وارد کرده است."

 

پیک نت 24  اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: