ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پیش بینی مداخله ناتو در سوریه و اوکرائین

مانور نظامی مشترک چین و روسیه 
 
 
 
 

حوادثی در انتظار منطقه خاورمیانه و محور دریای مدیترانه است و به همین مناسبت جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه مانور نظامی (دریائی-هوائی) مشترکی را در مدیترانه آغاز کردند.

حزب کمونیست چین طی مصوبه ای، بالا بردن توان نظامی این کشور را از اهداف فوری خود اعلام داشت و همکاری با ارتش روسیه را جزئی از برنامه های استراتژیک دفاعی خود.

در مصوبه حزب کمونیست چین آمده است: با تجاربی که ارتش روسیه به لحاظ تاریخی در زمان های مختلف اندوخته است، نیروهای نظامی ما خواهند توانست با هم کاری آن ها، آمادگی بیشتری در نبرد های احتمالی به دست بیآورند.

احتمال عدم موفقیت کنفرانس "ژنو 2" و تشدید در گیری های نظامی و دخالت مستقیم نیروهای ناتو در سوریه، تشدید تحریک ها در اوکرائین و  احتمال دخالت ناتو در این کشور می تواند انگیزه مانور مشترک نظامی چین و روسیه باشد.

بنا بر گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه  در روز های اخیر، دریای مدیترانه شاهد رزمایش نظامی رزمناو موشک انداز هسته ای سنگین نیروی دریایی روسیه "پتر کبیر" و کشتی گشتزنی چینی "یانگ چنگ" بوده است. خدمه این کشتی ها پس از دیدار با یکدیگر و تبادل افسران رابط مانور مشترک را آغاز کردند. این رزمایش به نوبت با هدایت فرماندهان روسی و چینی انجام می شود. طی این مانور ها، هلیکوپترهای روسیه بر روی عرشه کشتی چینی و هلیکوپترهای  چینی بر روی عرشه رزمناو روسی فرود خواهند آمد. افزایش سطح همکاری بین کشتی های جنگی روسیه و چین و تعین استراتژی نظامی مشترک، از اهداف اصلی این رزمایش می باشد.

 

ترجمه از منابع روسی

 

پیک نت 8 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: