ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

ثروت ملی غارت شد

و کسی حساب پس نمیدهد 
 
 
 
 

سرانجام، پس از میلیاردها دلار اختلاس و غارت ثروت ملی در جریان باصطلاح دور زدن تحریم ها از سوی شرکت ها و بانک هائی که در طول هشت سال دولت احمدی نژاد در ایران و کشورهای مختلف جهان تشکیل شدند، روز گذشته حسن روحانی طی دستوری خطاب به معاون اول دولت "جهانگیری" خواهان رسیدگی به کار این شرکت ها و بانک ها و افراد وابسته به آنها شد.

طی 8 سال دولت احمدی نژآد و راه افتادن شرکت ها و بانک هائی که به بهانه دور زدن تحریم های جهانی تشکیل شدند، چنان ثروتی از ایران به بغما رفته که در تاریخ بی سابقه است. امثال بابک زنجانی، محمد خاوری (متهم فراری  اختلاس 3 میلیارد دلاری) و دهها امثال آنها که در پناه سپاه پاسداران در مصونیت به سر می برند، فرزندان برومند قطعنامه های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل و سپس تحریم های اروپا و امریکا هستند. دستوری که روز گذشته حسن روحانی ابلاغ کرد، حکایت از ناتوانی قوه قضائیه و بازرسی کل کشور برای رسیدگی به پرونده عاملین غارت ملی به بهانه دور زدن تحریم هاست. مجلس ناتوان و آلوده به همین فساد و غارت که سبیل بسیاری از نمایندگان آن را قاضی مرتضوی چرب کرده نیز همان اندازه فلج است که قوه قضائیه فلج است.  فرماندهان سپاه بنام پاسدارای از آرمان های انقلاب، قوه قهریه حامی این فاجعه اند و روزنامه های زنجیره ای و مواجب بگیری مانند کیهان و جوان و رسالت و سایت های وابسته به آنها، بلندگویان این زنجیر به هم تنیده!

در ترکیه کشف یک پرونده فساد دولتی و حکومتی که یک شاخه آن به همین شبکه فساد و غارت حکومت ایران وصل است، تاکنون باعث برکناری و استعفای 12 وزیر شد و نخست وزیر نیز زیر فشار برای استعفاست. این فساد اقتصادی در ترکیه در مقایسه با آنچه که در جمهوری اسلامی روی داده حکایت فیل و فنجان است، اما آب از آب تکان نمی خورد. نه نماینده مجلس رشوه گیر از مجلس اخراج می شود، نه معاون اول و دوم دولت احمدی نژاد و نه وزرای مجرم اقتصادی دولت وی تحت پیگرد قضائی قرار گرفته اند و نه روسای بانک ها به بازجوئی احضار شده اند. همه دست در دست هم مملکت را غارت کرده اند. چنان غارتی که بیم آن می رود به کمک سپاه برای ادامه آن و باز نشدن پرونده ها و آگاهی مردم از عمق فاجعه دست به اقدامات تروریستی و حتی کودتائی بزنند.

بخشنامه حسن روحانی را در همین شماره پیک نت می خوانید.

 

پیک نت 8 دی

 
 

اشتراک گذاری: