ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

عبدالله نوری:

اندیشمندان و روشنفکران

حتما نباید مانند حاکمیت فکر کنند! 
 
 
 
 

عبدالله نوری در گفتگوی تلفنی با همسر دکتر "علی اصغرغروی" جویای آخرین وضعیت سلامتی و نیز چگونگی روند پرونده وی شد. در این گفتگو همسر غروی نسبت به وضعیت سلامتی و محل نگهداری و نیز ابهام در اتهام و چگونگی پرونده شکل گرفته برای وی ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد، به دلیل وضعیت سنی و بیماری های مختلف، وی باید در اسرع وقت تحت نظر پزشکان قرار گیرد. با توجه به علتی که برای بازداشت ایشان بیان شده و عدم ارائه استدلال منطقی و حقوقی، مناسب است مسئولان مربوطه نسبت به آزادی این استاد قرآن اقدام کنند.

عبدالله نوری با ابراز تاسف نسبت به بازداشت علی اصغرغروی گفت: "ایشان انسانی وارسته، اخلاق مدار، قرآن پژوه و از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امیرمومنان صلوات الله علیهم اجمعین می باشد و برخورد صورت گرفته با ایشان بسیار عجیب و بدور از روح قانون اساسی است. این گونه اقدامات باعث نگرانی و التهاب جامعه  و محافل آزاد اندیشی می گردد و نخبگان و فرهیختگان را نسبت به بیان تفکراتشان با سردرگمی و ابهام مواجه می کند. به اعتقاد من اندیشمندان و روشنفکران باعث پویایی و رشد فکری جامعه می گردند و باید مورد احترام باشند، اگر چه برخی از نظرات آنان  صائب نباشد. نباید از آنها خواسته شود همانند حاکمیت  و یا همانند تفکری خاص فکر کنند و عمل نمایند. امیدوارم هر چه زودتر تمام کسانی که به دلیل بیان عقاید و اندیشه های خود در حبس و حصر هستند آزاد شوند و مردم و حاکمیت از فکر و اندیشه ی آنها استفاده کنند.

عبدالله نوری همچنین با حضور در منزل سعید مدنی با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار همسر سعید مدنی از آخرین وضعیت سلامتی و پرونده قضایی همسرش گزارشی ارائه کرد و در ادامه عبدالله نوری برای سلامتی و تقویت صبر و استقامت خانواده های زندانیان  سیاسی و تسریع در آزادی عزیزان در حصر و حبس دعا کرد و آزادی این بزرگواران را موجب تقویت وحدت و انسجام ملی دانست.

 

پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: