ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی دبیرکل حزب کمونیست فرانسه در پاریس

آرمان های ماندلا

امروز آرمان بشریت است 
 
 
 
 

بدنبال خاموشی ابدی نلسون ماندلا، سران بسیاری از کشورهای جهان پیامی به همین مناسبت منتشر کردند و رسانه های پر بیننده جهانی نیز برنامه های ویژه ای در همین ارتباط پخش کردند.

در همین ارتباط دبیرکل حزب کمونیست فرانسه در سخنان کوتاهی در سایت این حزب گفت:

نلسون ماندلا مارا ترک کرد. این خبری غم انگیز برای ما و جهان است. نلسون ماندلا نماد مبارزه برای رهایی انسان و یک چهره جهانی است که "نام" خود را در تاریخ رهائی انسان ثبت کرد. او علیه رژیم آپارتاید که مقام و شان انسانها را لگد مال می کرد و نژاد پرستی و تحقیرسیاه پوستان را مقدم می دانست مبارزه کرد. هزینه ای که ماندلا برای مبارزه علیه آپارتاید پرداخت 27 سال زندان بود. اما در پایان این 27 سال حقیقت پیروز شد و ماندلا اولین رئیس جمهور  سیاه پوست افریقای جنوبی با رای اکثریت مردم  شد. وی با همفکران خود " کنگره ملی افریقای جنوبی" را پایه گذاری کرد و به همراه حزب کمونیست افریقای جنوبی مردم افریقای جنوبی را برای آزادی و مبارزه علیه اپارتاید متحد کرد. او در این مبارزه سخت که سرنوشت مردم افریقا در وجود یک شخص ماندلا گنجانده شده بود پیروز شد. کمونیست های فرانسه افتخار می کنند که از همان اولین روزهای مبارزه جنبش مبارزه با آپارتاید همگام با ماندلا بودند و همبستگی بین المللی خود را با جنبش مبارزه علیه نژاد پرستان هرگز فراموش نکردند. مبارزه علیه اپارتاید، تحریم رژِیم آپارتاید و خواست آزادی نلسون ماندلا بخشی از تاریخ پرافتخار حزب کمونیست فرانسه است. ماندلا برای شخص من از دوران جوانی که مبارزه را شروع کردم یک الگو بود. برای آزادی او و علیه آپارتاید، سفارت افریقای جنوبی در پاریس را اشغال کردیم، بزرگترین تظاهرات را با همین هدف در پاریس به همراه اعضای حزب و سازمان جوانان حزب و آزادیخواهان فرانسه برپا کردیم تا همبستگی بین المللی با ماندلا و آزادی افریقای جنونی از ستم آپارتاید را به نمایش بگذاریم.

اگر دیروز آزادی ماندلا یک پیروزی بزرگ برای مردم افریقای جنوبی و همه بشریت بود، امروز گرامیداشت عمومی یاد او که دیگر در میان ما نیست اراده بشریت برای ادامه راه او برای رهائی از ستم و نابرابری است.

 

پیک نت 16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: