ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دهها زندان مملو از زندانی است

رئیس زندانها مصاحبه کرد

تا بگوید"رحیمی در اوین است"! 
 
 
 
 

 

روز گذشته رئیس سازمان زندان ها "اصغر جهانگیری" یک مصاحبه مطبوعاتی برای خود ترتیب داد تا بگوید معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" در زندان اوین است و امکانات خاصی هم برای وی در نظر گرفته نشده است.

او صرفا برای گفتن همین چند جمله در مصاحبه خبری شرکت کرده بود، زیرا برای چند سئوال دیگری که از وی شد یا پاسخ نداشت و یا پاسخ هائی داد که به شوخی می ماند تا پاسخ.

برای نمونه از رئیس سازمان زندان ها در باره تعداد زندانیانی که در سال 93 به زندان وارد شده اند، به جای ارائه آمار گفت:

شاهد آمار رو به رشد زندانیان هستیم٬ اما امیدواریم با دنبال‌کردن سیاست‌هایی که در زندان زدایی در پیش گرفته‌ایم٬ بتوانیم آمار‌ها را کاهش دهیم. در تلاش هستیم از طریق دولت و مجلس بودجه لازم را برای سازمان زندان‌ها دریافت کنیم. برای انتقال زندان ها به خارج از شهرها نیاز به بودجه داریم.

رئیس سازمان زندان ها در پاسخ به این سئوال که چرا هر گاه صحبت بازدید از زندان هاست فقط از زندان اوین بازدید می شود و از جمله بازدید اخیر نمایندگان مجلس از اوین ، درحالیکه نه تنها در تهران و استان مرکزی، بلکه در شهرهای بزرگ و کوچک ایران زندان و زندانی وجود دارد گفت:

ما به نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس پیشنهاد دادیم که آماده‌ایم از هر زندانی که می‌خواهند بازدید کنند. بازدید اخیر آنان از زندان اوین به این دلیل بود که چون در زمان بررسی بودجه بود و بالطبع مشغله کاری آنان زیاد شده بود، تشخیص دادند که این بار هم از زندان اوین بازدید کنند.

ما آماده بازدید از زندان قزل حصار و دیگر زندان ها هستیم، کما اینکه در لرستان نیز به اتفاق رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مجموعه زندان‌های این استان بازدید کردیم.

پیک نت  اول اسفند

 
 

اشتراک گذاری: