ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

این دستور ابلاغ شد

با دستور روحانی

آغاز کنترل اسکله های قاچاق 
 
 
 
 

 

همزمان با هشدارصریحی که اکبر ترکان، مشاور ارشد ریاست جمهوری درباره نقش پول های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر در صحنه سیاسی ایران که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، ستاد همآهنگی اقتصاد مقاومتی نیز در اجلاس خود دستور کنترل اسکله های غیر مجاز را صادر کرد. اجلاس ستاد همآهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور حسن روحانی تشکیل شده بود و در آن گزارش قاچاق کالا اینگونه ارائه شد:

برخی معافیت ها و استثناء های غیر مجاز در قانون گمرکی و مقررات تجاری موجب افزایش تجارت غیر رسمی و رشد قاچاق در سالهای گذشته بوده است. آمارها نشان می دهد اقدامات گمرک در یکسال گذشته با هدف کنترل و همچنین الکترونیکی کردن امور، به کاهش قاچاق و افزایش درآمد گمرکی انجامیده است.

حسن روحانی در همین جلسه با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، لطمه جدی قاچاق بر تولید ملی و حقوق مصرف کنندگان را بسیار زیانبار و غیر قابل تحمل دانست و به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا حرکت شفاف سازی و تسهیل تجارت قانونی را در جهت حمایت از تولید داخلی با جدیت دنبال کند.

رئیس جمهوری همچنین به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ کرد تا اقدام لازم و هماهنگ را برای مقابله با معابر ورودی و اسکله های غیر مجاز فراهم کرده و از دخالت دستگاههای غیر مسئول در امر واردات جلوگیری کند.

لازم به یاد آوری است که حداقل از مجلس ششم که ریاست آن با شیخ مهدی کروبی بود، مسئله اسکله های غیر مجاز که در حقیقت اسکله های سپاه است مطرح بود و شخص کروبی در همین زمینه رسما از تریبون مجلس هشدار داده بود. علاوه بر ورود انواع کالا، بخشی از ورود و خروج مواد مخدر نیز از طریق همین اسکله ها انجام می شود.

پیک نت  19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: