ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان واقع بینانه سرلشکر رحیم صفوی

چالش های عراق و سوریه

میتواند به خوزستان برسد! 
 
 
 
 

 

سردار سرلشکر رحیم صفوی که گفته می شود اگر سپاه در یک اقدام آشکار بخواهد قوه مجریه را در اختیار بگیرد، یگانه جایگزین برای ریاست جمهوری است، به خوزستان سفر کرد و طی سخنانی به مشکلاتی اشاره کرد که راه حل آنها را باید در تهران جستجو کرد و نه در خوزستان یا کردستان و یا بلوچستان! از جمله مسئله مهم اقلیت های مذهبی و قومیت ها که درهر دو زمینه سیاست های غلط و تحریک آمیز در تهران تدوین می شود نه در محل!

سردار صفوی که از بعد از فرماندهی کل سپاه فرمانده اتاق موشکی و مشاور ارشد فرمانده کل قواست، در همایش امنیت پایدار خوزستان گفت:

امنیت پایدار خوزستان رابطه مستقیم با امنیت ملی ایران دارد و می توان گفت امنیت خوزستان یعنی امنیت ایران. 70 درصد از منابع نفتی ایران و بیش از 30 درصد آبهای سطحی کشور و یک سوم انرژی برق آبی و بیش از 15 سد مخزنی، انحرافی و تنظیمی و تولید سه چهارم نفت خام کشور و بنادر مهمی در خوزستان است.

سیاسی کردن پدیده قومیت و قوم گرایی و تعمیم این نگرش به اقشار مختلف جامعه و سوء استفاده سیاسی از این پدیده و وجود گروههای سیاسی مخالف که قوم گرایی را ترویج و تبلیغ می نمایند از آسیب های این استان است.

فعالیت 17 سرویس اطلاعاتی منطقه ای و فرا منطقه ای کشورهای عربی و غربی با هدف حمایت از گروهک های تجزیه طلب قومی استان و ایجاد تفرقه بین مردم و فعالیت گروههای تجزیه طلب قومی که از سوی سرویس های بعضی کشورهای اروپایی و عربی منطقه پشتیبانی مالی و سیاسی می شوند را می توان از جمله چالش های این استان دانست.

ناامنی و بحران در عراق و سوریه و احتمال بازتاب و سرریز مسائل آن به ایران و استان خوزستان نیز خوزستان را از نظر سیاسی و امنیتی می تواند آسیب پذیر کند.

پیک نت  19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: