ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

کارنامه او چه می گوید؟

شیخ محمد یزدی

نه اهل قدرت است و نه جاه طلب! 
 
 
 
 

 

شیخ محمد یزدی، پس از آن که به آرزوی دیرینه اش رسید و رئیس مجلس خبرگان شد، یک سخنرانی تاریخی در جمع برخی اعضای همین مجلس که معترض وجود دادگاه ویژه روحانیت و تبدیل شدن شورای نگهبان به قوه قانونگذاری شده کرد! او که در دوران ریاستش بر قوه قضائیه، قتل های زنجیره ای، حمله به کوی دانشگاه تهران، توطئه ترور ناکام عبدالله نوری و عطاءالله مهاجرانی دو وزیر کشور و ارشاد کابینه خاتمی به رهبری سردار نقدی، اولین یورش به مطبوعات پس از انتخابات 76 و ریاست جمهوری خاتمی و سخنرانی های تهدید آمیزش در نماز جمعه های تهران بخشی از کارنامه قدرت طلبی و ریاست دوستی اش است، در اولین سخنرانی اش بعنوان رئیس خبرگان گفت:

«باید مواظب باشم تا با مسئولیتی که به من واگذار شده خود پسندی و ریاست طلبی دامنم را نگیرد. انسان باید مرز خود خواهی و خویشتن ‌دوستی را بشناسد، باید بدانیم که خود خواهی و خویشتن دوستی تا کجاست و تا چه اندازه باید به فکر خود باشیم. ما باید تا اندازه ای که دیگران از خودپسندی ما آسیب نبینند به فکر خود باشیم و در عین دیدن خود باید دیگران را هم ببینیم که این همان معنای زندگی اجتماعی است و بعد به نیازمندی‌های طبیعی خود رسیدگی کنیم. اجازه دهید دادگاه های ویژه روحانیت با ساز و کار خودش کار کند و مطمئن باشید آنچه از دور دیده می شود و در تصورات می‌آید واقعیت ندارد. دادگاه ویژه مثل قوه قضائیه مطابق نظم خاصی است و ضرورت آن را همه ما قبول داریم.

شورای نگهبان معمولا به حسن اجرای قوانین نظارت می کند و حق قانون گذاری ندارد، امروز هم این شورا یک سری منابع اطلاعاتی رسمی و یک سری مراکز مردمی در دفاتر استان‌ها و شهرستان ها دارد که اطلاعات را به آن می‌رسانند.»

پیک نت  21 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: