ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رویای راست های افراطی برای در کردن یک بمب اتمی

ایران درانتظار مهم ترین خبر

در پایان 93، یا آغاز 94 
 
 
 
 

 

از 24 اسفند تا 29 اسفند مهم ترین دور مذاکرات اتمی گروه 1+5 با ایران آغاز می شود. همه مقدمات به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات پیشتر در دیدارها و گفتگوهای نوبتی وزرای خارجه جمهوری اسلامی و امریکا فراهم شده و نامه 47 نماینده جمهوریخواه از سنای امریکا خطاب به حکومت ایران که در حقیقت زبان گویای اسرائیل است، نشان از اطلاع از پشت صحنه تفاهم قطعی دارد.

درهمین ارتباط خبرگزاریها روز گذاشته خبر دادند که برای تضمین تفاهمی که بزودی اعلام خواهد شد، این توافق و تفاهم که لغو تحریم ها علیه ایران در راس آن قرار دارد به شورای امنیت سازمان ملل برده می شود. یعنی همان جائی که نخستین قطعنامه تحریم، پس از رفتن پرونده اتمی ایران به آنجا تهیه و اعلام شد و راه را برای گسترش تحریم های بعدی باز کرد. یعنی همان تحریم هائی که احمدی نژاد آن را کاغذ پاره اعلام کرد و گفت که آنقدر قطعنامه بدهید تا قعطنامه دانتان پاره شود! آنها قطعنامه ها را صادر کردند بی آن که قطعنامه دانشان پاره شود و در عوض ایران را فلج کردند.

با رفتن توافقی که قرار است بزودی اعلام شود به شورای امنیت سازمان ملل، ایران می تواند تضمینی جهانی برای لغو تحریم ها بدست آورد. یعنی بستن دست و پای جمهوریخواهان امریکا و بویژه تهیه کنندگان نامه 47 نماینده سنای امریکا. بیرون آمدن پرونده ایران از سازمان ملل، اگر تحقق یابد، بزرگترین دستآورد دولت روحانی خواهد شد. همین خبرگزاری ها، در ادامه گزارش دادند که درحال حاضر مذاکرات حساسی برای لغو تحریم‌ها بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 درجریان است که نتیجه آن به مذاکرات 24 تا 29 اسفند برده خواهد شد. هنوز هیچکس، جز طرفین مذاکرات نمی دانند ایران چه داده و چه گرفته و غرب چه داده و چه گرفته است و این تنها مورد رعایت تعهد طرفین برای رسانه ای نکردن مذاکرات است که از هر دو طرف مراعات شده است. این راز داری در ایران بسیاری از امام جمعه ها و نمایندگان مجلس را که بی خبر نگهداشته شده اند عصبانی کرده است اما دولت به تعهد بین المللی خود برای راز داری زیر این فشار روانی- تبلیغاتی- رسانه ای وفادار مانده است. در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو تحریم‌ها را تصویب کند، این مصوبه یک تعهد الزام‌آور برای همه طرفین خواهد بود، ضمن اینکه موافقتنامه های بین المللی ربطی به بودن و یا رفتن این دولت یا آن دولت، آمدن این رئیس جمهور و یا رفتن آن رئیس جمهور ندارد.

بند هفتم منشور سازمان ملل اجازه اقدام نظامی در صورت تخطی از توافق اتمی (مثلا تولید سلاح اتمی) را میدهد. درحالیکه رهبر جمهوری اسلامی بارها تکرار کرده که ایران قصد تولید سلاح اتمی ندارد، راست های افراطی در روزهای اخیر (از جمله در رجانیوز) بند هفتم مورد اشاره را در بوق کرده اند که خطر حمله نظامی به ایران را دولت پذیرفته. درحالیکه اگر ریگی در کفش کسی نباشد، دلیلی برای ترس وجود ندارد! ظاهرا آنطرفی ها در رویای در کردن یک بمب اتمی و تبدیل ایران به یک ویرانه اند.

پیک نت  23 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: