ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پایان انتخابات شورایارهای تهران

شاید این شوراها فکری

برای 150 هزار طلاق بکنند 
 
 
 
 

 

انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌های شهر تهران در هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در ۳۵۴ محله شهر تهران برگزار شد. در این انتخابات در هر محله ۷ نفر از کسانی که بیشترین آراء را کسب کنند؛ به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند و در مرحله دوم شش عضو به صورت انتخاب غیرمستقیم به جمع هفت نفر اعضای اصلی خواهند پیوست که از این ۶ عضو یک نفر از ائمه محل دو نفر از مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه با هماهنگی آموزش و پرورش، یک نفر از نهادهای اجتماعی و هیات‌های مذهبی، یک نفر از کسبه محل و یک نفر از بسیج محله خواهد بود و در ‌‌نهایت ۱۳ نفر به عنوان امنای محل انتخاب می‌شوند.

در سال ۱۳۹۴ در انتخابات داخلی در شورایاری ها دبیر شورایاری محل انتخاب خواهد شد.

شورایارها سه وظیفه عمده دارند. نخستین وظیفه کمک به شورای شهر و پیگیری مطالبات مردم تهران و انعکاس آن به دستگاههای اجرایی ، نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و نظارت بر عملکرد محلات.

سردار طلائی فرمانده اسبق نیروی انتظامی و عضو کنونی شورای شهر تهران، نکات بالا را در یک مصاحبه خبری اعلام کرد و افزود:

بموجب آمار مراجع رسمی  ۱۵۰ هزار طلاق در یازده ماهه اول سال داشته ایم. امیدواریم شورایارها بتوانند کمک کنند تا اساس خانواده ها چنین وسیع فرو نریزد. ایجاد مراکز مشاوره در هر محل یکی از راه حل هاست. ۲۰ درصد کاندیداهای این دوره انتخابات شورایاری‌ها را بانوان تشکیل دادند.

پیک نت  23 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: