ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

با حضور وزیر کشور

نخستین همایش انتخاباتی

فرمانداران کشور در تهران 
 
 
 
 

 

نشست مشترک معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداران کشور در تهران تشکیل شد. این نشست ها مقدماتی است برای رفتن به سوی انتخابات دومجلس خبرگان و شورای اسلامی.

وزیر کشور "عبدالرضا رحمانی فضلی" در این نشست گفت:

جمهوری اسلامی در حال حاضر به دلیل همجواری با کشورهای منطقه با برخی مسایلی مواجه است که به دلیل روابط ما با آن‌ها این مسایل کشور ما را نیز متاثر می‌کند. برای مدیریت این شرایط نمی‌توانیم منفعلانه عمل کنیم. همجواری با این کشور‌ها و مسائل آن‌ها ممکن است در مرزهای کشور موجب بروز ناامنی‌هایی شود.

اولین عنصر قدرت ما در داخل کشور مردم هستند و لازم است در جهت ایجاد وحدت و انسجام داخلی بکوشیم و توجه داشته باشیم.

 

ما با تحریم مواجه هستیم و اکنون نیز با پایین آمدن قیمت نفت روبرو هستیم و به همین دلیل اقتصاد مقاومتی طرح شد.

پرداختن به ریشه مسایل امنیتی و سیاسی که بیشتر در مسایل اقتصادی است، بسیار مهم است. معتقدم به جای توجه صرف به عدد رشد اقتصادی باید تاثیر آن را در مسایل اجتماعی، سیاسی و امنیتی در نظر داشته باشیم. اگر ما رشد ۸ درصدی داشته باشیم اما در بسیاری از نقاط کشور فقر وجود داشته باشد یا نابرابری باشد، منجر به بروز اشکالات اساسی در کشور می‌شود.

نمی‌توانیم نسبت به مسایلی همچون حاشیه‌ نشینی، ‌اعتیاد، بیکاری، طلاق، سرقت و... در جامعه بی‌توجه باشیم. در حال حاضر یک میلیون و سیصد الی یک میلیون و چهارصد معتاد در کشور وجود دارد که این مساله به معنای همین تعداد خانواده درگیر با مساله اعتیاد است. در واقع ۵ الی ۵/۵ میلیون نفر در کشور درگیر با اعتیاد هستند.

حواشی شهر‌ها و مهاجرت نباید نادیده گرفته شود. همین مهاجرت است که شهر دوازده میلیونی تهران با بالا‌ترین آمار ناهنجاری را ایجاد می‌کند.

امنیت با ‌مشارکت عمومی تضمین می شود.

انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های مشارکت عمومی و افتخار نظام است. ما هر سال در کشور با یک انتخابات روبرو‌ایم. رهبری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرمودند که انتخابات حق‌الناس است یعنی اگر خدشه‌ای در انتخابات وارد شود، هیچ توجیه و استغفاری وجود ندارد. ما به عنوان متولیان حق الناس باید تلاش کنیم تا انتخابات در دولت تدبیر و امید کاملا قانونی، آزاد، سالم و باشکوه برگزار شود. هدف انتخابات در این دوره صیانت از حق الناس است. بنابراین نباید هیچ گونه اقدامی از سوی مجریان انتخابات صورت بگیرد که سبب نگرانی و ایجاد خدشه و ابهام در اذهان عمومی و همچنین فعالین حوزه سیاسی باشد، زیرا در این صورت هرچه از صندوق رای بیرون بیاید شبهه بر آن وارد می‌شود.

برای ما در وزارت کشور انتخابات آغاز شده است، بنابراین نباید حرکتی انجام دهیم و یا تصمیمی بگیریم که مورد سوءظن، ابهام و یا شبهه جانبداری از افراد خاص، گروه یا حزب جریان سیاسی خاصی باشد.

پیک نت  23 دی

 
 

اشتراک گذاری: