ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روز گذشته در پایتخت جمهوری بلاروس

برپائی کنگره احزاب کمونیست اتحاد شوروی

گزارش دریافتی از محل کنگره 
 
 
 
 

 

سی و پنجمین کنگره احزاب کمونیست اتحاد شوروی سابق در شهر "مینسک" پایتخت جمهوری سوسیالیستی بلاروس برگزار شد. جلسه با خواندن سرود اینترناسیونال توسط هیات های نمایندگی احزاب آغاز شد و پس از آن گنادی زوگانف دبیر کل احزاب کمونیستی جمهوری های سابق گزارشی از اوضاع جهان و کشورهای همسو به کنگره ارائه کرد.

لازم به یاد آوری است که از 17 حزب کمونیست شرکت کننده در کنگره، برخی از آنان مانند حزب کمونیست سه کشور پری بالتیک و ترکمنستان در شرایط مخفی فعالیت می کنند. حزب کمونیست قزاقستان نیز علیرغم عضویت این کشور همراه روسیه و بلاروس در اتحاد گمرکی از فعلالیت آزاد برخوردار نیست.

در جریان کنگره الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس طی تلگرامی تبریک ویژه ای بمناسبت برپائی کنگره احزاب کمونیستی در مینسک فرستاد که توسط رهبر حزب کمونیست بلاروس قراعت شد. رئیس جمهور بلاروس در پیام خود یادآورشد که اولین کنگره حزب سوسیال دمکرات روسیه در سال 1898با شرکت لنین در مینسک برگزار شد و آن کنگره پایه ای شد برای تشکیل حزب کمونیست روسیه شوروی و سپس حزب پرافتخار اتحاد شوروی.

پس از پایان کنگره هیات های نمایندگی برای جشنی که بمناسبت نود و هفتمین سال پیروزی انقلاب اکتبر ترتیب داده شده بود شرکت کردند. در این جشن ابتدا رهبر حزب کمونیست بلاروس و همچنین گنادی زوگانف سخنان کوتاهی ایراد کردند و در ادامه گروه های رقص و آواز به مدت دو ساعت برنامه اجرا کردند.

پیک نت 11 آبان

 
 

اشتراک گذاری: