ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پایان اجلاس "صلح و امنیت افغانستان" در چین

مواد مخدر افغانستان

پشتوانه مالی تروریسم 
 
 
 
 

 

چهارمین اجلاس "صلح و امنیت افغانستان" در "پکن" پایتخت چین برگزار شد. در این اجلاس، روسای جمهور و وزرای خارجه بسیاری از کشورهای منطقه حضور داشتند. محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی در پایان این اجلاس، طی مصاحبه ای که خبرگزاری ایسنا مخابره کرد، به چند نکته اشاره کرد که بر محور افراطگرائی اسلامی، نقش افراط گرایان در افغانستان، مسائل مرزی میان ایران و پاکستان و همچنین مناسبات نه چندان گرم میان ترکیه و جمهوری اسلامی قرار داشت. ظریف که در پایان دیدارهایش با وزرای خارجه و رئیس جمهور افغانستان مصاحبه می کرد گفت: دامنه افراطی گری در دنیا در حال گسترش است و برای رهایی از آن، برخی از کشورها باید دیدگاه خود را نسبت به این معضل تغییر دهند. این مشکل مختص فرا منطقه ایست وداشتن یک اراده جمعی برای مقابله با آن ضروری است.

خوشبختانه امروز همه کشورها به این واقعیت پی برده اند که باید با این تهدید به طور جدی مقابله کرد و یکی از نتایج مثبت نشست پکن ایجاد اتحاد میان کشورهای شرکت کننده در این ارتباط بود.

در باره بیانیه پایانی اجلاس زمینه های مختلف همکاری بین المللی به منظور کمک به افغانستان پیش بینی شده است. ضرورت بازسازی افغانستان، ارائه یک راه حل جایگزین برای توسعه این کشور که بتواند جایگزین مواد مخدر شود، ریشه کن کردن تروریسم و گروه های فراقانونی که در مواد مخدر فعال هستند، نکات دیگری بود که در بیانیه پایانی مورد توجه کشورهای شرکت کننده قرار گرفت. البته اجرای این تصمیمات بستگی به میزان اراده سیاسی، ادراک واقعی و تغییر نگرش کشورها بخصوص آمریکا و کشورهای غربی نسبت به منطقه خاورمیانه دارد.

پیک نت 11 آبان

 
 

اشتراک گذاری: