ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بازگشت به نان و پیاز هر شبه

10 شب پلوخوری تمام شد! 
 
 
 
 

 

برای هر دیگ خورشت قیمه، ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان حدود 2.5 میلیون تومان شد. ۱۰۰ کیلوگرم سیب ‌زمینی با بهای ۱۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ کیلو پیاز به قیمت ۶۵ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان رب و ۱۰۰ کیلو لپه هر کیلو به قیمت ۴ هزار تومان و ۲ هزار ظرف یک بار مصرف ۵۰۰ هزار تومان و روغن بطری ۳۰۰ هزار تومان برای تهیه خورش قیمه استفاده شد و برای ۸ دیگ ۲۸۰ کیلوگرم برنج به قیمت هر کیلو ۷ هزار تومان. جمعا ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هزینه یک شب خورشت قیمه نذری در ایام محرم بود.

این اطلاعات را ابراهیم غلام رضایی، رئیس اداره هیئات و تکایای مذهبی در اداره تشکل‌های دینی کل کشور به خبرگزاری ایلنا گفته و اضافه کرده است:

 ۱۸ هزار هیات به صورت رسمی در استان تهران و ۹۰ هزار هیات در کل کشور شناسنامه دارند. البته شمار هیات ها و تکایا بسیار بیشتر از این رقم است.

همین رئیس اداره هیات و تکایا که اسمش "ابراهیم غلامرضائی" است می گوید: تنها هیات‌های به ثبت نرسیده و خانگی در تهران بیش از ۲۲ تا ۲۳ هزار هیات است.

وی ادامه میدهد: امسال شهرداری با ارائه بن کارت‌های ۴۰۰ هزار تومانی به حسینیه‌ها مردم را در برگزاری هیات‌های مذهبی کمک کرد. دولت هم مانند سنوات گذشته بابت نذورات محرم ۳۵ هزار تن برنج به قیمت ۳ هزار و ۶۵۰ تومان و ۳۰ هزار تن شکر سفید با بهای ۱۹۰۰ تومان بین هیات‌ها توزیع کرد. با توجه به این قیمت‌ها رقم تقریبی هر یک پرس قیمه ۴۵۰۰ تومان شد و با احتساب آمار رسمی و هیئت‌های به ثبت رسیده در کل کشور و با فرض اینکه در هر هیئت ۲۰۰ نفر غذا داده شده باشد هر شب در کل کشور۸۱ میلیارد تومان و تنها در شهر تهران حدود ۲۰میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نذری پخته شد و تقسیم شد.

پیک نت 14 آبان

 
 

اشتراک گذاری: