ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نماینده مجلس در ژنو:

140 قانون حقوق بشری

در مجلس تصویب کرده ایم! 
 
 
 
 

 

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس برای رد گزارشی که درباره نقض بی وقفه حقوق بشر در ایران تهیه و منتشر شده رفت ژنو. این نماینده که "هادی شوشتری" نام دارد برای اثبات رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی در مقر اروپائی سازمان ملل در ژنو گفت:

از مجموع 14 فصل قانون اساسی، یک فصل به حقوق ملت اختصاص دارد و مفاهیم مندرج در این فصل که 24 اصل اساسی را شامل می شود، جزء مفاهیم متعالی حقوق بشر است که ریشه در مکتب غنی اسلام دارد.

ما در مجلس یک فراکسیون حقوق بشر تشکیل داده ایم. تعداد زیادی از نمایندگان مجلس فارغ از گرایش‌های سیاسی، در این فراکسیون عضویت دارند و به شکایت شهروندان رسیدگی می‌کنند.

مجلس بیش از 140 قانون به طور خاص در زمینه حقوق بشر و آزادی های بنیادین افراد در حوزه حقوق شهروندان، خانواده، کودکان، زنان، کارگران، قضات،معلولین، انتخابات، مطبوعات، احزاب و اصناف، اشتغال، بیمه همگانی، مسکن،فقرزدایی، بهداشت، محیط زیست، بلایای طبیعی، قاچاق انسان را تصویب کرده است که همگی آنها از دستاوردهای مهم حقوق بشری محسوب می شود.

حیف که این فارسی شیرین و پر معنا را آنهائی که گزارش نماینده مجلس را شنیدند نمی دانند: "آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی"

تصویب قانون و تشکیل کمیسیون که حقوق بشر نمی شود. به فکر نان باید بود، خربزه آب است. این همه زندانی سیاسی، آن همه اعدام سیاسی، این همه فقر و بیگاری از کودکان، آن همه فشار اجتماعی، این همه سانسور مطبوعات و کتاب، آن همه توقیف و منحله اعلام کردن و.... پس چیست؟

پیک نت 15 آبان

 
 

اشتراک گذاری: