ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علیه بیکاری، پرداخت نشدن مزد

گزارش دهها اعتراض

کارگری در شهریور ماه 93 
 
 
 
 

 

اخبار اعتراضات، اعتصاب ها و تحصن های کارگران طی شهریورماه را که عمدتا خبرگزاری ایلنا بصورت مشروح مخابره کرده، سهام نیوز جمع آوری و خلاصه کرده و به شرح زیر منتشر کرده است:

 

مریوان – اعتراض کارگران شهرداری مریوان

 

کمبود بودجه شهرداری مریوان باعث شده است کارگران شهرداری با مشکلات مالی فراوانی مواجه شوند. آن‌ها درشهرداری این شهر روز ۲۳ شهریور، اعتراض خود را اعلام کردند. یکی ازاعتصاب کنندگان گفت این وضعیت زندگی را برای ما غیرممکن کرده است.

تهران – اعتصاب کارگران شرکت عمران گستر


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ کارگران شرکت عمران گستر درتهران بعدازاطلاع از تمدید نشدن بیمه های خود، دست به اعتصاب دسته جمعی زده وازاجرای دستورات خوداری کردند. شرکت عمران گستر در۶ ماه اخیر، هیچ‌کدام از کارگران خود را بیمه نکرده و از تمدید بیمه آنان خوداری کرده است.

 

زنجان – اعتراض کارگران شهرداری زنجان


سه شنبه
۲۵ شهریور۹۳ رفتگران زحمتکش شهرداری زنجان، نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق و پایین بودن حقوق و بالا بردن ساعت کاری خود دست به اعتراض زدند. رفتگران زنجانی روزانه حداقل دوساعت بیشتراز سایر شهرهای دیگرایران دراختیار شهرداری قرار دارند و حقوق آنان نسبت به دیگر کارگران شهرداری نیز پایین‌تر است.

 

زنجان – تجمع اعتراضی جمعی از کارگران کارخانه سیمان زنجان


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ جمعی از کارگران کارخانه سیمان زنجان که به عنوان روزمزد برای این کارخانه کارمی‌کنند، مقابل دفتر مدیرکارخانه تجمع کرده و خواستارامنیت شغلی خود و تضمین کار کارگران روزمزد شدند.

 

قزوین – تجمع اعتراضی کارگران شرکت پلاستیک البرز متوقف کردن تولید کارخانه


روز سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ کارگران شرکت پلاستیک البرز در شهرک صنعتی البرز قزوین، نسبت به پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه خود ازطرف این شرکت دست به تجمع درمقابل این کارخانه زدند. کارگران اعلام کردند که تا زمانی که حقوق ماه های قبل را دریافت نکنند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. با اعتراضات این کارگران چرخه فعالیت کارخانه از کارافتاد و کارخانه تولید خود را متوقف کرد.

 

زنجان – تجمع اعتراضی کارگران شرکت قالی شویی و متوقف کردن کار شرکت


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ کارگران شرکت قالی شویی زنجان، درمقابل این شرکت نسبت به پرداخت نشدن حقوق دوماهه خود تجمع کرده و از ورود و خروج برای تحویل بار مشتری جلوگیری کردند.

 

خرم آباد – اعتراض کارگران شیلات کهمان الشتر به نگرفتن حقوق

 

کارگران شیلات کهمان الشتر روز۲۵ شهریور درشیلات استان لرستان واقع درخیابان مصلای خرم آباد گردهم آمدند و نسبت به مشکلات خود اعتراض کردند. این کارگران خواستارحل این مسئله شدند که یا حقوق آن‌ها داده شود یا اداره شیلات این استان بسته شود.


کرج – اعتصاب بخشی از کارکنان کارخانه درنا به اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان


سه شنبه
۲۵ شهریور۱۳۹۳ کارکنان شیفت صبح کارخانه درنا واقع درآزادراه تهران – کرج، دراعتراض به پرداخت نشدن نزدیک به ۳ ماه حقوق‌شان دست به اعتصاب زدند.این کارکنان ۲ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و درحال حاضر دراواخر ماه سوم به سر می برند و هنوز خبری از حقوق معوقه شان نیست. هنگام پایان وقت کاری، توسط معاونین مدیر کارخانه به آن ها وعده داده شده که درپایان ماه بخشی از مطالباتشان را دریافت خواهند کرد. شایان ذکراست که شیفت ظهراین کارخانه پس از دریافت وعده پرداخت حقوق، شروع به کار کرده است.

 

تهران – تعطیلی مغازه های عمده فروشان لوازم التحریر


تعدادی از عمده فروشان لوازم التحریر واقع در بازار بزرگ تهران، روز یک‌شنبه
۲۳ شهریور مغازه های خود را به نشانه کاهش شدید فروش‌ بستند.

 

تهران – اعتراض نیروهای تعدیل شده شرکت های مرتبط با وزارت ارشاد به جنتی


جمعی از کارمندان و مدیران برکنار شده از شرکت های منحل شده ذی‌ربط وزارت ارشاد صبح روز سه شنبه
۲۵ شهریور ۱۳۹۳، جمع شده و نامه ای اعتراضی را به علی جنتی نوشته اند. در این نامه به منحل شدن شرکت های ذی‌ربط وزارتخانه و درپی آن بیکار شدن عده ی زیادی از کارمندان و مدیران و کارکنان این ادارات اشاره شده و درخواست شده تا به این موضوع رسیدگی شود. شایان ذکراست که این نامه توسط یکی ازاعضا و کارمندان این ادارات به این وزارت‌خانه برده شده و پیش ازآن، نامه به امضای جمعی از مدیران و نمایندگان کارکنان این شرکت ها رسیده بوده است. پیش از این درخبرها آمده بود که شرکت های ذی‌ربط وزارت ارشاد، درپی صدورحکم از سوی علی جنتی از زیرمجموعه وزارت ارشاد خارج شده و پس ازآن به‌خاطر هزینه ها و کمبود بودجه، این شرکت ها منحل شده اند.


تهران – اعتراض جمعی از ساکنان جنت اباد جنوبی در بوستان بهارستان


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ جمعی از ساکنان جنت آباد جنوبی در پارک بهارستان درتهران دراعتراض به بریدن درختان این پارک توسط ماموران شهرداری دراین پارک تجمع اعتراضی زدند که چندین ساعت به طول انجامید.

 

تهران – تجمع اعتراضی معلمان و مربیان پیش دبستانی در مقابل آموزش و پرورش


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ معلمان و مربیان پیش دبستانی درمقابل آموزش و پرورش در تهران تجمع اعتراضی داشتند. اعتراض این معلمان و مربیان به‌خاطر رسمی نشدن وعدم استخدام توسط این اداره بود. اعتراض کنندگان اعلام کردند که تا زمان رسیدن به خواسته‌های خود به تجمع درمقابل آموزش پرورش ادامه خواهند داد. این دومین باری است که این تجمع صورت گرفته است.


کرج – اعتراض مراجعین بیمه پاسارگاد در کرج به دلیل متوقف شدن کارها


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ به‌دنبال اعتصاب چند ساعت کارکنان بیمه پاسارگاد درکرج و متوقف شدن کلیه کارها طی این ساعات، مراجعین این شرکت که طی این ساعات منتظر بودند، دست به اعتراض زده و نسبت به وضعیت موجود در بیمه پاسارگاد کرج اعتراض کردند.


اردبیل – تجمع اعتراضی جمعی از معلمین و والدین دانش آموزان


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ جمعی از معلمین و والدین دانش آموزانی که وارد کلاس اول دبستان می شوند، دراعتراض به لغو کردن جشن برای این دانش آموزان توسط آموزش و پرورش اردبیل، در مقابل مدرسه الزهرا تجمع اعتراضی داشتند. آنها دراعتراض خودشان خواستار لغواین دستور آموزش و پرورش شدند.

 

تبریز – اعتراض جمعی از رانندگان آژانس‌های مسافربری


سه شنبه
۲۵ شهریور ۹۳ جمعی از رانندگان آژانس های مسافربری در تبریز دراعتراض به پایین بودن سطح درآمد و گران بودن بنزین و کم بودن سهمیه خود درمقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

اصفهان – تجمع کشاورزان در مقابل اداره آب و فاضلاب


بنا به گزارش‌های دریافتی ازاصفهان ، روزسه شنبه
۲۵ شهریورساعت ۹/۳۰ صبح، جمعی از کشاورزان درپی نرسیدن به حق وحقوق خود ونگرفتن حق ابه درمقابل اداره آب وفاصلاب تجمع نموده وخواهان رسیدگی به خواسته خود شدند.


بندرعباس – اعتراض نزدیک به
۳۰۰ خانوار از مردم منطقه دوهزار دستگاه

 

به گزارش دریافتی از بندرعباس نزدیک به ۳۰۰ خانوار از مردم منطقه دوهزار دستگاه بندرعباس علیه تخریب خانه های خود اعتراض کردند. این افراد که منازل آنها توسط مسکن مهر در محل غیراستاندارد و نامناسب ساخته شده اکنون در برنامه تخریب توسط ارگان‌های دولتی و معاونت شهرسازی قرار گرفته تا درآن محل فضای سبز و سینما ساخته شود. درحالی‌که منازل مسکونی سلمان فارس واقع در محله آب‌نما تا پای کوه مربوط به تهی‌دست ترین و محروم ترین افراد می‌باشد. این افراد هزینه ساخت و ساز مسکن مهر خود را نیز پرداخت کرده اند. منازل این افراد در برنامه تخریب نزدیک توسط معاونت شهرسازی قرارگرفته واعتراض مردم را درپی داشته است.



سوسنگرد- تجمع اعتراضی بازنشستگان شهرداری در مقابل فرمانداری


روز دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ جمعی از بازنشستگان شهرداری سوسنگرد دراعتراض به عدم دریافت حق خدمات شان، درمقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی داشتند. پیش از آن نیز بازنشستگان شهرداری به همین منظور در شهرداری تجمع کرده بودند.

 

رومشگان لرستان – تجمع اعتراضی اهالی روستای لالوند


زرد شدن آب روستای لالوند درمنطقه رومشگان و غیر قابل شرب شدن این آب باعث شده این مردم عاجز شوند و به اداره آب فاضلاب چغابل اعتراض کنند. آن‌ها در روز
۲۳شهریورماه مقابل این اداره دست به اعتراض و تجمع زدند. lal vand



پلدخترلرستان – اعتراض ودرگیری عده ای مردم به خاطر تعویق و ندادن وام ازدواج به آنها


دوشنبه
۲۴شهریورماه دراین بانک عده ای از جوانان دست به اعتراض زدند. خواسته آن ها تسریع در ارائه وام ازدواج بود و اظهار می کردند که برای این پول برنامه ریزی کرده اند و درحق آنها ظلم انجام شده است. مدیربانک از نگهبانان خواست که آنان را به بیرون از بانک هدایت کنند که اعتراض کنندگان مقاومت کرده و با نگهبانان درگیر شدند. دراین تجمع یکی از اعتراض کنندگان زخمی شد.


تهران – تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پرندک به افزایش شهریه

جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه پرندک روز سه شنبه ۲۵ شهریور دراعتراض به افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه درسال جدید تحصیلی درمقابل ساختمان اداری این دانشگاه تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند.به گزارش رسیده جو دانشگاه پرندک به‌دلیل فشارمالی که روی دانشجویان ایجاد شده است، بحرانی گزارش شده و دانشجویان درنظر دارند در آینده نیز دست به تجمع اعتراض بزنند.

 

تهران – تجمع کارگران شهرداری منطقه ۱ در مقابل شهرداری


تعدادی از کارگران خدمات شهری  شهرداری منطقه
۱ تهران برای چندمین بار در ماه های اخیر صبح سه شنبه ۲۵ شهریورمقابل شهرداری منطقه تجمع کردند. خواسته آنان پرداخت مطالبات ماه های گذشته شان می باشد.

 

اسلامشهر – اعتصاب کارگران شرکت خلیج فارس تهران

 

شنبه ۲۲ شهریور ۹۳ جمعی از کارگران شرکت خلیج فارس تهران دراسلامشهر دراعتراض به دریافت نکردن حقوق معوقه شان اعتصاب کردند. این شرکت در میدان نماز در نزدیک اسلامشهر قرار دارد.

 

زنجان – اعتصاب کارگران معدن سنگ زنجان


یک‌شنبه
۲۳ شهریور ۹۳ کارگران معدن سنگ زنجان به صورت دسته جمعی جلوی دفتراین شرکت تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق خود شدند. کارگران این معدن بیش از دوماه است که حقوق دریافت نکرده اند. کارگران ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر به تجمع خود در معدن ادامه دادند واعلام کرده اند که تا زمان دریافت حقوق چندین ماهه خود، دست از اعتصاب برنخواهند داشت.


شهرکرد- تجمع کارگران کارخانه لامپ سازی نوژه مقابل درب کارخانه


حدود
۷۰ تن از کارگران کارخانه لامپ سازی نوژه شهرکرد، تولیدکننده انواع لامپ‌های خودرو ولامپ‌های کم مصرف خانگی روز دوشنبه ۲۴شهریور با تجمع درمقابل این کارخانه اعلام کردند ۴ ماه است که همزمان حقوق وبیمه شان واریز نشده است. این کارگران ازمدیریت کارخانه خواستند که حقوق آنان را واریز کرده تا به سرکارخود بازگردند.

گفتنی است کارخانه لامپ سازی نوژه شهرکرد درفاز یک شهرک صنعتی شهرکرد واقع  است ویکی از صادرکنندگان لامپ کم مصرف به عراق می‌باشد.


لردگان- تجمع کارگران شرکت گاز رسانی تابان گاز مقابل دفتر شرکت


کارگران شرکت گازرسانی تابان گاز لردگان روز دوشنبه
۲۴ شهریور با تجمع درمقابل دفتراین شرکت در لردگان اعلام کردند ۳ ماه است که کار کرده اند وحقوق خود را دریافت ننموده اند. این کارگران که تعداد آنان به ۴۵ نفر می‌رسید گفتند ما تمامی ایام حتی تعطیلات وجمعه ها به امید آن‌که حقوق خود را دریافت کنیم سرکارخود حاضربودیم، اما اکنون ۳ماه است که حقوقی دریافت نکرده ایم.

 

بروجن- تجمع کارگران شرکت سیمین دشت مقابل درب کارخانه


کارگران شرکت سیمین دشت بروجن تولیدکننده انواع سنگ‌های زینتی ونمای ساختمانی  اعلام کرده اند که مدیریت این شرکت،
۵ماه است که حق بیمه کارگران خود را واریز نکرده است. این مطلب را کارگران شرکت سیمین دشت بروجن روز دوشنبه ۲۴ شهریور با تجمع درمقابل کارخانه اعلام کردند. این کارگران که ۵۰ نفربودند گفتند زمانی متوجه شدیم که تعدادی از کارگران شرکت جهت تمدید وصدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود به سازمان تامین اجتماعی شهرستان بروجن مراجعه نموده و رئیس این سازمان خطاب به کارگران گفت؛ بیمه ای برای شماواریز نشده که دفاتربیمه شما را تمدید نمائیم. آنان از مدیریت شرکت خواستند حق بیمه کارگران راواریزنموده تابه محل کارخود بازگردند.


چهارمحال و بختیاری- تجمع کارگران گروه صنعتی کوهرنگ در پشت درب شرکت

 

گروه صنعتی فلات کوهرنگ تولیدکننده انواع فرآورده های لبنی بطور رسمی تعطیل و ورشکسته شد. این مطلب را روز دوشنبه ۲۴شهریورکارگران این شرکت با تجمع در پشت درب شرکت اعلام کردند. گروه صنعتی فلات کوهرنگ پس از واگذاری به بخش خصوصی درسال ۱۳۸۶ دچار بحران شد و درپرداخت حقوق کارگران و بدهی به طلب‌کاران ناتوان بود. در دولت‌های نهم و دهم از مدیریت این شرکت با توجه به این‌که از اقوام محموداحمدی نژاد بود، حمایت مالی می شد. اما پس از روی کار آمدن حسن روحانی و روشن شدن کارکرد«حسین شفقی» مدیرعامل این شرکت، مبنی برسرمایه گذاری اموال شرکت فلات کوهرنگ در تجارت های دیگر از جمله واردات لپ تاب و ساخت و سازهای وی در تهران، حمایت های دولت از وی قطع شد و بانک‌ها و طلب‌کاران اقدام به مطالبه طلب‌های خود کردند. این شرکت سال گذشته نیز به‌مدت ۹ ماه تعطیل شد، اما استاندارچهارمحال وبختیاری با دادن ۶ ماه زمان برای بازگشایی وکارآفرینی، به آنان مساعدت نمود. این شرکت نه تنها قصد فعالیت نداشت، بلکه زمان را نیز از دست داد. کارگران شرکت روز دوشنبه ۲۴شهریورازاستاندارچهارمحال وبختیاری خواستند هرچه سریع‌ترنسبت به دریافت مطالبات آنان اقدام نماید.

 

تهران- اعتصاب عده ای از کارمندان اداره گمرک تهران

 

ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه ۲۴ شهریور۱۳۹۳ ، جمعی ازکارکنان اداره گمرک تهران دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان دست به اعتصاب زدند. این کارمندان صبح روز دوشنبه به اعتراض خود پایان دادند.این اعتصاب تا ساعت ۱۱ ادامه داشت و نماینده این کارمندان از دفتر مدیریت وعده پرداخت حقوق همراه با حقوق ما آتی را دریافت کرده است.


تهران – تجمع اعتراضی عده ای ازاعضای تعاونی مسکن شهرک زیتون


۲۳ شهریور ۹۳، تعدادی ازاعضای تعاونی مسکن شهرک زیتون(سرخه حصار تهران‌پارس) دراعتراض به نامشخص بودن وضعیت زمین‌هایشان مقابل صداوسیما در خیابان ولیعصر(درب مسجد بلال) تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی با مضامین«قالیباف خانه خودت در پارک است یا در بیابان- مگر ما چه کردیم- بار دیگر بی تقوایی» در دست داشتند.


تهران- تجمع اعتراضی عده ای ازاعضای تعاونی مسکن قضات

عده ای ازاعضای تعاونی مسکن قضات استان تهران دراعتراض به عدم رسیدگی به پرونده کلاه‌برداری درخصوص زمین‌های سیف آباد هشتگرد درمقابل دادگستری استان تهران واقع درضلع جنوبی میدان ارگ درتاریخ ۲۳شهریور۹۳ تجمع اعتراضی برگزار نموده وخواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

 

تهران – اعتراض مسافرین در مقابل اتوبوسها در پایانه تجریش


ساعت
۵ بعدازظهر دوشنبه ۲۴ شهریور تعدادی از مسافرین در پایانه تجریش، با ایستادن مقابل اتوبوس ها، جلوی حرکت آنان را برای ساعاتی گرفتند.آنان به تعداد کم اتوبوس ها و تاخیر در حرکت ها معترض بودند.این اقدام باعث درگیری تعدادی از مسافرین با مدیر پایانه شد.



تهران – تجمع اعتراضی بیش از
۱۰۰ از مردم در مقابل تاکسیرانی تجریش


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ جمعی از مسافران دراعتراض به افزایش کرایه های تاکسی، در مقابل ایستگاه تاکسی‌رانی تجریش تجمع اعتراضی داشتند. این تجمع به‌سرعت به ۱۰۰ نفر رسید. ماموران از ترس گسترش اعتراض، وارد عمل شده و تجمع کنندگان را به زور پراکنده کردند


تهران – اعتراض جمعی از مردم به کمبود نان در شهرک ولیعصر و تهاجم نیروی انتظامی


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ حوالی ساعت ۷ شب جمع زیادی از مردم دراعتراض به نرسیدن نان درمقابل یک نانوایی درشهرک ولیعصرتهران، شروع به اعتراض کردند. پس از آن نیروی انتظامی، به مردم حمله کرده و یک نفر را بازداشت کرد و با تهدید اعتراض کنندگان را پراکنده کرد.


تهران – اعتراض جمعی از سربازان و درجه داران پادگان جی


حوالی ساعت
۱۳/۳۰ ظهر روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۳ تعدادی از سربازان و درجه داران وظیفه دراین پادگان پشتیبان نیروهای مسلح ایران دست به اعتراض زدند.اعتراض سربازان وظیفه درمورد ناسزا گفتن و تنبیه غیرانسانی کادراین پادگان نسبت به وظیفه های تازه وارد بود. درسال جاری این سومین اعتراض در نوع خود در این پادگان می‌باشد.


تهران – تجمع اعتراضی اهالی محله سبزدشت در مقابل سازمان آب


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ اهالی محله سبزدشت تهران دراعتراض به کمبود آب وهم‌چنین غیربهداشتی بودن آب درسازمان آب تجمع اعتراضی داشتند. مردم این محله برای تهیه آب مجبورند که از تانکرهای کنار خیابان یا از فروشگاه ها آب قابل آشامیدن بخرند.


تهران – اعتراض مردمی به تخریب خانه ها توسط مامورین شهرداری منطقه میرداماد


دوشنبه
۲۴ شهریور جمعی از ساکنین منطقه میرداماد تهران در اعتراض به تخریب بدون مجوز اماکن خود توسط مامورین شهرداری در مقابل شهرداری تهران تجمع کرده و اعتراض کردند. بنا به این گزارش مقامات شهرداری هیچ اعتنایی به اعتراض تجمع کنندگان نکردند.

تهران – اعتصاب جمعی از مغازه داران در منطقه باب همایون


تعدادی از مغازه ها و فروشگاه‌های لباس درمنطقه باب همایون تهران روز یک‌شنبه
۲۳ شهریور دراعتراض به ثبت مالیات‌های سنگین برای مغازه داران وانبارداران دراین منطقه ازسوی اداره دارایی، کرکره های مغازه خود را پایین کشیده و بستند.



کاشان -اعتراض جمعی از مردم نسبت به بهداشت در مقابل شهرداری


ظهر روز دوشنبه
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰، جمعی از اهالی خیابان کشاورز کاشان، درنزدیکی میدان جهاد، دراعتراض به مشکلات بهداشتی ایجاد شده براثرخراب بودن خودروهای انتقال زباله، مقابل شهرداری کاشان واقع در نزدیکی میدان دروازه دولت، دست به تجمع زدند. معترضان که حدود ۵۰ تن بودند وعده ای از کارکنان مرکز مخابرات مطهری را نیز در بر می گرفتند، یک ساعت در محل بوده و پس ازآن برگه استشهاد را که توسط یک نفراز مردم به نمایندگی از بقیه تهیه شده و به امضای معترضان رسیده بود را به داخل شهرداری بردند وبه دست مسئولین رسانده اند. شایان ذکراست که طبق اظهارات مردم چند وقتی می شود که خودروهای حمل زباله شهرداری که دچار نقص شده اند، در محل زباله می ریزند و خیابان ها را کثیف می کنند. اهالی این خیابان و چند خیابان دیگر نیز با شهرداری تماس گرفته اند، اما اقدامی از سوی شهرداری نسبت به رفع مشکل صورت نگرفته است.


اصفهان – تجمع عده ای از کسبه در اعتراض به ناعادلانه بودن مالیات در مقابل اداره مرکزی دارایی

 

دوشنبه ۲۴ شهریور بیش از ۲۵۰ نفر از کسبه درمقابل اداره مرکزی دارایی اصفهان در اعتراض به ناعادلانه بودن مالیات محاسبه شده دست به تجمع زدند. لازم به ذکر است که محل این تجمع درمقابل اداره مرکزی دارایی واقع در خیابان سپه بود.


شهرکرد – تجمع اعتراضی صدها دامدار هنگام ورود معاون وزیر

 

دوشنبه ۲۴ شهریورماه حدود ۲۵۰ نفر از دام‌داران و مرغ‌داران ازاستان چهار محال مقابل جهاد کشاورزی در شهرکرد تجمع کردند تا هم‌زمان با سفر معاون وزیر به استان اعتراض خود را نشان دهند. این دام‌داران و مرغ‌داران که براثر سیاست های غلط این وزارت خانه ضررهای هنگفت داده و درآستانه ورشکستگی قرار گرفته اند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی سیاست‌های غلط دولت احمدی نژاد و روحانی را زیر سوال برده اند. هم‌چنین در این تجمع تعداد زیادی کتاب‌چه کوچک آماده شده بود و به مردم داده می‌شد. در این مکتوبات توضیحات مبسوطی در مورد چگونگی نابود شدن صنعت دام‌داری و مرغ‌داری دراستان داده شده است. به گفته شاهدان عینی درحین این برنامه اعتراضی پنج نفراز لیدرهای این  تجمع بازداشت شده اند.


شهرکرد – تجمع والدین دانش آموزان نسبت به شهریه ثبت نام در مقابل مدارس

 

بیش از ۱۵۰ نفر از والدین دانش آموزان روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرکرد دراعتراض به پرداخت مبالغ زیاد به مدارس تجمع کردند . با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان علی‌رغم وعده های دولت و وزارت آموزش و پرورش، بسیاری از مدارس دولتی اقدام به دریافت مبالغ کلان از والدین می‌کنند. این مبالغ به بهانه کلاس‌های فوق العاده و یا برنامه های آموزشی فرا برنامه دریافت می‌شود و دراصل به نوعی دور زدن قانون محسوب می شود. درهمین رابطه اداره آموزش و پرورش هم دست این افراد را برای اخذ این مبالغ بازگذاشته است. به همین دلیل بیش از۱۵۰ نفراز والدین دانش آموزان درمقابل ورودی اداره آموزش و پرورش تجمع کرده و به این روش در شهرکرد اعتراض نمودند.

 

لردگان- چهارمحال و بختیاری،  تجمع مردم به‌علت عدم امنیت جانی در منطقه


صبح روز دوشنبه
۲۴ شهریورسال ۹۳ بیش از۱۰۰ نفراز مردم شهر لردگان و روستاهای اطراف آن مقابل پاسگاه مرکزی این شهر تجمع کردند و نسبت به چشم پوشی عامدانه نیروی انتظامی در تامین امنیت مالی و جانی خود معترض بودند. به گفته شاهدان، ظرف هفته گذشته ده ها مورد سرقت و سه موررد قتل در این شهرصورت گرفته است.


شهرستان طارم-  زنجان، ادامه اعتراض کشاوزران شهرستان طارم برای سومین روز متوالی


کشاوزران شهرستان طارم(ازاستان زنجان) روز
۲۳ شهریور۹۳ برای سومین روز متوالی به تجمع اعتراضی خودشان ادامه دادند. آنها چندین ساعت روبروی اداره کشاورزی شهرستان طارم تجمع کردند. لازم به توضیح است که کشاورزان شهرستان طارم اعتراض خود را به دلیل عملی نشدن وعده های اداره کشاورزی از روز جمعه ۲۱ شهریور با تراکتورها و ادوات کشاورزی خود آغاز کرده اند.

 

زنجان – تجمع اعتراضی اتحادیه نانواچیان در مقابل قلعه آرد استان


دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ اعضای اتحادیه نانوایان استان زنجان برای کم بودن سهمیه آرد برای پخت نان روزانه شهرستان‌های مختلف این استان ساعت‌ها در مقابل درب ورودی قلعه آرد استان زنجان تجمع کردند.

 

سنندج – تجمع اعتراضی عده ای ازمردم درمقابل اتحادیه صنف نانوایان

 

دوشنبه ۲۴شهریورعده ای از مردم سنندج دراعتراض نسبت به کیفیت نامرغوب پخت نان درمقابل اتحادیه صنف خبازان یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها برعلیه مقامات این صنف شعار دادند.

 

سنندج – تجمع اعتراضی مردم روستای گیلانه مقابل سازمان آب


کمبود آب و قطع مکررآن باعث شده است مردم روستای گیلانه سنندج در روز
۲۴ شهریور ساعت۱۰صبح مقابل سازمان آب و فاضلاب تجمع اعتراضی کنند. آنها نسبت به مشکلات خود درخصوص قطع مداوم آب اعتراض داشتند وخواستار رسیدگی به این مشکل شدند. آنها همچنین نسبت به مسموم بودن و بی کیفیت بودن آب نیز اعتراض کردند.


تهران – تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم نسبت به افزایش شهریه


صبح سه شنبه
۲۵ شهریور دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در تهران ، نسبت به افزایش شهریه دانشگاه و هم چنین برداشته شدن یارانه غذای دانشجویان که باعث افزایش قیمت ها شده است مقابل اتاق ریاست تجمع کردند.


تهران – اعتراض دانشجویان علم و صنعت به بستن نشریه دانشجویی این دانشگاه


یکشنبه
۲۳ شهریور جمعی از دانشجویان علم و صنعت دراعتراض به ممنوعیت انتشار نشریه دانشجویی این دانشگاه در دفتر مدیریت دانشگاه تجمع کرده و نسبت به این اقدام مدیریت دانشگاه آن هم درآغاز سال تحصیلی اعتراض کردند.


تفرش – تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد تفرش


یکشنبه
۲۳ شهریور ۹۳ دانشجویان دانشگاه آزاد تفرش دراعتراض به افزایش شهریه ها درمقابل ساختمان محل کار رئیس دانشگاه آزاد تفرش تجمع کردند.

 

تهران – ادامه اعتصاب غذای دراویش زندانی


۹ نفر از دراویش زندانی در زندان اوین و زندان نظام شیراز روز دوشنبه ۲۴ شهریور، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند. بعضی ازاین زندانیان بیش از دوهفته است که درحال اعتصاب هستند. دراویش نعمت اللهی گنابادی، آقایان حمیدرضا مرادی سروستانی، افشین کرم‌پور، فرشید یداللهی، رضا انتصاری، امیراسلامی، امید بهروزی، مصطفی دانشجو و مصطفی عبدی، در زندان اوین و آقای کسری نوری در زندان نظام شیراز محبوس و در حال اعتصاب غذا هستند.

 

تهران – تجمع اعتراضی خانواده‌های وکلای زندانی در زندان اوین


یکشنبه
۲۳ شهریور تعدادی ازاعضای خانواده های دراویش زندانی، اقدام به تحصن اعتراضی درمقابل اوین نموده و خواستار پیگیری وضعیت زندانیان شدند. این افراد ازصبح یکشنبه ۲۳ شهریور تا ساعت ۱۶ مقابل اوین بودند تا اینکه نهایتاً یکی از مسئولین زندان به‌نام مؤمنی برای پاسخ‌گویی به جمع آنها رفت. مؤمنی درصحبت خود با خانواده ها، خودش را در رابطه با جابجایی زندانیان و شرایطی که برای آنان ایجاد شده بی تقصیر دانست و گفت که او نقشی دراین رابطه نداشته است.همسرمصطفی دانشجو، یکی از دراویش اعتصابی وضعیت وی را بحرانی توصیف کرد. او گفت که هم اکنون آقای دانشجو از ضعف شدید جسمانی رنج می‌برد و مشکل آسم دارد. وی هم اکنون نیز اقدام به اعتصاب دارو نیز کرده است و از دارو نیز استفاده نمی‌کند. مصطفی دانشجو، با توجه به شرایط خاص بیماری و اعتصاب غذا، دچار مقدار زیادی کاهش وزن گردیده است. خانم دانشجوگفت که وی هیچ ارتباطی با خانواده اش ندارد وازطریق سایر زندانیان شرایط این درویش زندانی را به گوش خانواده اش رسانده اند.

 

تهران- اعتصاب کارگران باشگاه های بدنسازی و بیلیارد درخیابان جمهوری


یکشنبه
۲۳ شهریور ۹۳ جمعی از کارگران باشگاه های بدن‌سازی و بیلیارد درخیابان جمهوری تهران دست به اعتصاب زدند. آنها علت اعتصاب خود را عدم پرداخت حقوق دوماه گذشته اعلام کردند.


تهران- اعتراض جمعی ازکارکنان بازنشسته شرکت بیمه تامین اجتماعی


ساعت
۱۰/۳۰ صبح روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۳ جمعی از کارکنان بازنشسته شرکت بیمه تامین اجتماعی تهران دراعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگی خودشان، جلوی دفتر مرکزی این سازمان تجمع کردند. این بازنشستگان جزو بازنشستگان جدیدی هستند که بعداز سه ماه هنوز سنوات و حقوق بازنشستگی خود را دریافت نکرده اند.


اصفهان – اعتراض مدیران کارخانه های سنگ‌بری به هزینه های نجومی قبض برق


به گزارش دریافتی از اصفهان روز شنبه
۲۳ شهریور تعدادی کارخانه های سنگ‌بری منطقه دولت آباد اصفهان مدیران کارخانه ها به میزان هزینه های نجومی قبوض ماهانه اعتراض کردند و با ارایه درخواست کتبی خواستار قطع انشعاب برق خود شدند.

 

تهران- تجمع اعتراضی مردم شهرک صالح آباد نسبت به نصب دکل پارازیت


نزدیک به
۱۰ روزقبل گروهی ازمردم وخانواده های مقیم شهرک صالح آباد درشرق تهران دراعتراض به نصب دکل رایکل(پارازیت) که دراین شهرک نصب شده درمقابل بخش‌داری تجمع اعتراضی کردند و با یادآوری تهدیدات جدی امواج پارازیت که سرطان زاست خواهان جمع کردن این دکل شدند که ماموران آن‌ها را به فرمانداری احاله دادند واقدامی نکردند.


تهران- تجمع اعتراضی مردم شهرک صالح آباد نسبت به بی آبی وپایین بودن سطح بهداشت


شنبه
۱۵ شهریور گروهی ازمردم شهرک صالح آباد دراعتراض به نبودن آب آشامیدنی وپایین بودن سطح بهداشت درمقابل بخش‌داری این شهرک تجمع اعتراضی داشتند وخواهان حل این مشکل شدند. به گفته اهالی شهرک درحال حاضر به‌دلیل کمبود آب وپایین بودن سطح بهداشت انواع بیماری‌ها بین مردم این منطقه شیوع پیدا کرده وهم‌چنین مگس وسایر حشرات به‌صورت خیلی زیاد موجب اذیت وآزار خانواده ها شده است.

 

اصفهان – اعتصاب ناوگان تاکسی‌رانی در مقابل اداره تاکسی‌رانی


بنا به گزارش دریافتی ازاصفهان روز دوشنبه
۲۴ شهریور ناوگان تاکسی‌رانی با بیش از ۳۰۰ خودروی تاکسی پس از چند روز فعالیت دوباره از فعالیت بازایستاد و تاکسی‌رانان در مقابل اداره تاکسی‌رانی این شهر دست به اعتصاب زدند


اصفهان- تجمع بیش از
۲۰۰ نفر از بازنشستگان در مقابل کانون بازنشستگان ذوب آهن


روز شنبه ۲۳ شهریور بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان در مقابل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به‌خاطر مطالبات معوقه خود دست به تجمع واعتراض زدند.


تهران – تجمع جمعی از ساکنین منطقه گیشا در اداره آب


شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ جمعی از مردم منطقه گیشا در تهران دراعتراض به کاهش زیاد فشارآب دراین منطقه دراداره آب این منطقه تجمع کردند. علاوه براین موارد قطعی آب نیز زیاد است.

 

تهران – اعتصاب مغازه های بوتیک در فرحزاد

 

روز شنبه ۲۲ شهریور ۹۳ جمعی از بوتیک ها درمنطقه فرحزاد دراعتراض به افزایش بی رویه مالیات ها، هم‌چنین بالا بودن اجاره مغازه ها اعتصاب کردند.


شهرری- تجمع جمعی از مردم در مقابل اداره آب


روز شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ جمعی از مردم شهرری با تجمع در اداره آب شهرری دست به اعتراض زدند. علت اعتراض آن‌ها کمبودآب و پایین بودن کیفیت آن بوده است.


تهران- تجمع اعتراضی جمعی از بازاریانِ بازار امام حسین


عصر روز شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ جمعی از بازاریانِ بازارامام حسین تهران، در اعتراض به بالا رفتن مالیات و بالا رفتن اجاره مغازه ها برای چندین ساعت در میدان امام حسین دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

تهران – اعتراض رانندگان در مقابل سازمان اتحادیه تهران


ساعت
۱۶ بعداز روزیکشنبه ۲۳ شهریور۹۳ جمعی از رانندگان تاکسی‌رانی وعضواتحادیه تاکسی‌رانی درمقابل سازمان اتحادیه تهران تجمع اعتراضی برگزارکردند.


اردبیل- تجمع اعتراضی اهالی روستای ثمرین اردبیل در اداره گاز بخشداری


شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ اهالی روستای ثمرین اردبیل دراعتراض به کمبود گاز دست به اعتراض زده و دراداره گاز بخشداری خودشان تجمع کردند. مردم این روستا به دلیل کمبود گاز از کپسول های گاز استفاده می کنند.

 

کرج -اعتصاب کارکنان پمپ بنزین حافظیه البرز و همچنین رانندگان انتقال سوخت

 

ظهر روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵، جمعی از کارکنان جایگاه سوخت حافظیه واقع درجاده ملارد کرج، به اعتراض به پرداخت نشدن ۳ ماه حقوق دست از کار کشیدند. طبق گزارش‌ها  کارکنان این جایگاه در شیفت ظهر دست ازکار کشیده و به اعتصاب نشسته اند. ضمن اینکه طبق گفته یکی از کارکنان همین جایگاه، رانندگان بخش سوخت رسانی به این جایگاه نیز به‌خاطر پرداخت نشدن حق العمل ۲ ماه اخیرشان، اعتصاب کرده اند.


کرج – تجمع اعتراضی ساکنین ساختمان سینا درشهرک لبنیات مقابل شهرداری


صبح روز شنبه
۲۳شهریور ساعت ۱۰ صبح عده ای از ساکنین ساختمان سینا واقع در شهرک لبنیات کرج درمقابل شهرداری تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراض به‌خاطراقدام ماموران شهرداری در عدم انتقال زباله ها صورت گرفته است. این درحالی است که اهالی  این محله چندی پیش هم نامه ای اعتراضی به شهرداری داده بودند.


زنجان- اعتصاب گروهی از کارگران شرکت ترانسفور


یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۳ اعتراض گروهی از کارگران شرکت ترانسفور زنجان برای پرداخت نشدن حقوق خود دست به اعتصاب زده واز کارکردن خوداری کردند. این کارگران جزو کارگران قراردادی این شرکت می‌باشند که از چندین ماه پیش بیمه آنان نیز تمدید نشده است. آنها نسبت به پرداخت نشدن دوماهه حقوق خود دست به اعتصاب گروهی زده واز شروع کردن کار خوداری کرده و جلوی دفتر مدیرعامل این شرکت تجمع کردند. تجمع این گروه اعتراضی برای چندین ساعت به طول انجامید.



زنجان – تجمع اهالی منطقه هنرستان در مقابل شهرداری


یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۳ جمعی از اهالی منطقه هنرستان زنجان درمقابل شهرداری تجمع کرده و نسبت به قطعی تلفن و برق وآب این منطقه طی شبانه روزاعتراض کردند.



زنجان – ادامه اعتراض کشاوزران شهرستان طارم برای دومین روز متوالی


کشاورزان شهرستان طارم روز
۲۲ شهریور ۹۳ به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. آنها چندین ساعت روبروی اداره کشاورزی شهرستان طارم تجمع کردند. کشاورزان شهرستان طارم اعتراض خود را به دلیل عملی نشدن وعده های اداره کشاورزی از روزجمعه ۲۱ شهریور با تراکتورها وادوات کشاورزی خود شروع کردند.


همدان -اعتراضی اهالی روستای باشقوطاران نسبت به کمبود نفت و گاز


شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ اهالی روستای باشقوطاران درهمدان دراعتراض به کمبود نفت دست به اعتراض زدند. اهالی این روستا به دلیل کمبود گازبه نفت روی آورده اند. اما حالا با کمبود نفت نیز مواجه هستند. از این رو اهالی به شرکت گاز مربوطه درهمدان مراجعه کرده و با تجمع درآنجا دست به اعتراض زدند.

 

سنندج – تجمع اعتراضی مقابل اداره تعزیرات دراعتراض به گرانی کالاها


گرانی مواد غذایی درشهرسنندج باعث شده است بسیاری ازمردم نسبت به این گرانی قیمت وعدم نظارت معترض باشند. همین موضوع در روز
۲۳شهریورساعت ۱۰صبح باعث اعتراض عده ای ازمردم شد.این افراد درمقابل اداره تعزیرات حکومتی شهر گردهم آمدند واعتراض خود را اعلام کردند.

 

خرم آباد – اعتراض جمعی از اهالی الشتر در استانداری لرستان


۲۳شهریورماه ساعت ۱۱صبح دراستانداری لرستان عده ای از اهالی الشتر که ازاین شهر به خرم آباد آمده بود، تجمع اعتراضی برگزارکردند. اعتراض آنها به خاطر ندادن مجوزساخت استخر پروش ماهی بود. آنها معتقد بودند که درحق آنها جفا شده است . این تجمع حدود ۲ساعت طول کشید.


خرم آباد – اعتراض جمعی از اهالی آباد نسبت به خرابی برخی خطوط تلفن


عده ای ازاهالی خرم آباد لرستان در روز
۲۳شهریور ماه درمقابل اداره مخابرات جمع شدند و به خرابی خط های ثابت اعتراض کردند. لازم به ذکراست چند روزی است که برخی خط های ثابت خرم آباد دچاراختلال شده است.


کرج – تجمع دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه دولتی


دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه دولتی کرج در روز
۲۳ شهریور یک تجمع اعتراضی درمقابل دفترریاست این دانشگاه داشتند . علت این بود که داشنجویان دانشگاه دولتی کرج در زمان رجوع به سایت برای انتخاب واحد متوجه مسدود بودن سایت شدند و به همین خاطر ازانتخاب واحد بازمانده بودند.

 

زنجان – تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در مقابل دفتر محیط زیست استان


ساعت
۱۱ صبح روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۳ جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان درمقابل سازمان محیط زیست استان زنجان تجمع کرده و خواستار تعطیل کردن کارخانه سرب زنجان شدند. یکی از دانشجویان اطلاع داد که نیروی انتظامی آنها را تهدید کرده است که دیگر در مورد کارخانه سرب زنجان اعتراض نکنند، وگرنه همه آنان بازداشت خواهند شد.


زنجان – حکومت نظامی اعلام نشده بدنبال اعتراضات و درگیری های چند روزه در این شهر


مطابق اخباردریافتی از زنجان روز دوشنبه
۲۴ شهریور ۹۳ به‌دنبال اعتراضات چند روز گذشته ودرگیری ها در زنجان(دراعتراض به کارخانه سرب زنجان)، این شهردرالتهاب به‌سر می برد. یکی از شهروندان زنجانی اطلاع داد که درمجموع ۲۴ نفر طی چند روز گذشته توسط ماموران بازداشت شده اند که همه آنها به تهران منتقل شده اند.وی اضافه کرد که در زنجان وضعیت شهر امنیتی وهرگونه تجمع ممنوع اعلام شده است.

مازندران-اعتصاب کارگران نکا سفال


کارگران«نکا سفال»از۱۵ شهریورماه، دراعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود دست به اعتصاب زده اند.اعتصاب ۷۰ نفرازکارگران کارخانه نکا سفال که یکی‌از کارخانجات بزرگ شرق مازندران درتولید سفال می باشد دراعتراض به عدم دریافت دستمزد ماه‌های تیر، مرداد و بخشی از معوقات خردادماه سال جاری صورت گرفته است. لازم به ذکر است این دومین اعتصاب در میان کارخانجات و کارگاه‌های اطراف نکا در شهریورماه سال جاری است.


گیلان- تجمع کارگران سیمان لوشان مقابل بنیاد مستضعفان


جمعی از کارگران قراردادی سیمان لوشان دراستان گیلان، صبح
۲۴ شهریور با سفر به تهران دراعتراض به بلاتکلیفی ۵۵ نفر ازهمکاران‌شان درنتیجه تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان تجمع کردند. یکی ازکارگران معترض که دراین تجمع اعتراضی حضور یافته، به ایلنا گفت: مشکلات کارگران سیمان لوشان از مرداد ماه سال ۹۲ زمانی آغاز شد که دولت وقت به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را تعطیل اعلام کرد.او با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان قبل و بعد از تعطیلی کارخانه (مردادماه۹۲) طی چند مرحله اخراج شده‌اند؛ افزود: از مجموع کارگران بیکار شده کارخانه سیمان لوشان هم اکنون ۵۵ کارگر پیمانی و ۱۷ کارگر رسمی با سوابق ۱۰ تا ۱۸ سال باقی مانده‌اند که همچنان بلاتکلیف بوده و منتظر بازگشایی مجدد کارخانه و بازگشت بکار خود هستند.کارگران برای باز گشایی کارخانه و بازگشت به کار، تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.


کاشان – ادامه اعتراض کارگران کارخانه زغال سازی در شهرک صنعتی جعفر آباد


ساعت
۱۰ صبح روزشنبه ۲۲ شهریور۱۳۹۳ درکارخانه تولید زغال واقع درشهرک صنعتی جعفرآباد کاشان، کارگران‌این‌کارخانه دوباره دست به اعتراض زدند. جمعی از کارگران این کارخانه که ۲ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، دراین کارخانه و مقابل دفتر مدیریت کارخانه دست به اعتراض زدند. این کارگران، روزچهارشنبه ۱۹ شهریور نیز دست به اعتصاب زده بودند و در پایان وعده گرفته بودند که صبح روز شنبه، حقوقشان پرداخت خواهد شد.اما صبح روزشنبه ۲۲ شهریور یک نماینده از طرف کارگران به دفتر مدیریت رفته و پی‌گیر حقوق‌شان شده که مدیریت به آن ها وعده روز دیگری را داده است. شایان ذکر است که بیمه این کارگران نیزهنوز تمدید نشده و تقریباً وضعیت این کارگران معلق مانده است.

 

کاشان – تجمع جمعی از کارگران شاغل در شهرکهای صنعتی در مقابل سازمان آب و فاضلاب


ساعت
۱۱:۳۰ صبح روزشنبه ۲۲ شهریور۱۳۹۳ طبق هماهنگی قبلی، جمعی از کارگران شاغل در شهرک های صنعتی کاشان که از ابتدای تابستان تا به حال با کمبود آب مواجه هستند، در مقابل سازمان آب و فاضلاب کاشان واقع درخیابان افضل دست به اعتراض زدند. حدود ساعت ۱۲ یک نماینده از سازمان، بیرون آمده و گفته که این یک طرح و قانون است که به ما اعلام شده و ما طبق این قانون باید آب لوله کشی شهرک های صنعتی و مشترکین پرمصرف را قطع کنیم. تعداد این کارگران که تا ساعت ۱۲:۳۰ درمقابل این سازمان بوده اند، حدود ۱۰۰ نفرگزارش شده که از تمام شهرک های صنعتی و به نمایندگی از دیگر کارگران آمده بوده اند. شایان ذکر است که آب این شهرک ها از ابتدای تابستان، یا قطع بوده و یا از فشار کمی برخوردار بوده است.


کرج – تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تولید لوازم آشپزخانه آگرین در مقابل دفتر مرکزی کارخانه


 

ساعت ۱۱صبح روزشنبه ۲۲ شهریور۱۳۹۳ ، حدود ۳۰ تن ازکارگران کارخانه تولید لوازم آشپزخانه صنعتی واقع در قزل حصار کرج، دراعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق خود درمقابل دفترمرکزی این کارخانه واقع درشاهین ویلا کرج دست به اعتراض زدند. میان یکی از کارمندان شرکت آگرین و کارگران براثر درخواست یک کارمند که خواستار بازگشت کارگران به کارخانه بود، درگیری رخ داده است.کارگران گفته اند تا با مدیرشرکت گفت و گو نکنند و به درخواست‌شان رسیدگی نشود، آنجا را ترک نخواهند کرد. این اعتراض تا ساعت ۱۳ ادامه داشته و دراین ساعت کارگران وعده پرداخت بخشی از مطالباتشان را درهفته بعد دریافت کرده اند. شایان ذکر است که این کارگران موفق به دیدن مدیر شرکت نشده اند.



سوسنگرد- ششمین روز اعتصاب کارکنان و کارگران شهرداری


روز شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ کارکنان و کارگران شهرداری سوسنگرد برای ششمین روز متوالی به اعتصاب خودشان ادامه دادند.آنها اعتصاب خودشان را از روز دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۳ در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه شان اعتصاب کرده و در مرکز شهرداری سوسنگرد کرده اند.



اصفهان – تجمع
۳۰۰ نفر از بازنشستگان در مقابل استانداری


روز شنبه
۲۲ شهریور حدود۳۰۰ نفر از بازنشستگان که حقوق آنها به تعویق افتاده بود، دست به تجمع زده و منتظر پاسخ‌گویی ازطرف مسئولان مربوطه شدند. لازم به یادآوری است که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی بازنشستگان معترض را تحت کنترل خود گرفته بودند وازگرفتن هرگونه عکس و فیلم ممانعت کردند.

 

بندرعباس – تجمع اعتراضی در مقابل اداره مخابرات به‌خاطر سرقت حجم اینترنتی کاربران


روز چهارشنبه
۱۹شهریورعده ای از جوانان دراعتراض به حذف و سرقت شدن حجم اینترنت خریداری شده خود به شرکت مخابرات رفته واعتراض کردند. اما پاسخ مسئول مربوطه این بود شما حجم خریداری شده را استفاده کرده اید و برای استفاده دوباره باید حجم خریداری کنید.


زنجان – تجمع مردمی در اعتراض به فعالیت کارخانه سرب


روز پنجشنبه
۲۰ شهریور ۹۳ جمع زیادی از مردم زنجان بیش از چند بار به خیابان‌ها آمده واعتراض خود را نسبت به فعالیت کارخانه سرب زنجان که هوای شهر را به شدت آلوده کرده است، اعتراض کردند. درچند مورد اعتراض که به‌صورت دسته جمعی اتفاق افتاد تعدادی از مردم به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 

زنجان – تجمع اعتراضی مردم برای آزادی دستگیرشدگان در مقابل استانداری


روز جمعه
۲۱ شهریور ۹۳ جمعی از مردم زنجان در اعتراض به دستگیری تعدادی از شهروندان زنجان که روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۳ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند، در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

 

قزوین – اعتراض کارگران نساجی قزوین


روز شنبه
۲۲ شهریور ۹۳ اعتصاب کارگران نساجی قزوین برای یک ساعت چرخه این تولیدی را برای چندین ساعت از کار انداخت. اعتراض کارگران به‌خاطر پرداخت نشدن بیمه و حقوق پرداخت نشده دوماه اخیر خود بود.



عسلویه – تجمع اعتراضی کارگران خوابگاه کمپ
۲ بیدخون


روزشنبه
۲۲ شهریور ۹۳ کارگران خوابگاه کمپ ۲ بیدخون، نسبت به بازرسی بدون اجازه اتاق های کارگران و کارکنان فازهای ۱۷ و ۱۸ به خشم آمده و دست به تجمع عظیم بیش از هزار نفری زدند.

کمپ ۲ بیدخون یکی از خوابگاه های بزرگ پارس جنوبی می باشد که با ظرفیت چندین هزارنفری درانتهای بیدون وعسلویه واقع شده است. دلیل بازرسی هنوز اعلام نشده، ولی از چند وقت پیش شایعه شده است که اطلاعات محرمانه چندین شرکت سرقت شده است و چندین بار خوابگاه های مجاوراین خوابگاه نیزمخفیانه بازرسی شده است.


اسلامشهر – تجمع اعتراضی مردم مقابل مسجد جامع نسبت به افزایش قیمت لوازم التحریر


روز جمعه
۲۱ شهریور ۹۳ جمعی از مردم اسلامشهر دراعتراض به افزایش بی رویه قیمت لوازم التحریردرآستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها جلوی مسجد جامع اسلامشهر تجمع اعتراضی داشتند. تجمع کنندگان هم‌چنین به افزایش ده درصدی قیمت انواع لباس نیزاعتراض داشتند. این تجمع بعداز پایان نمازجمعه اسلامشهر درمسجد جامع اسلامشهر صورت گرفت.



مریوان – اعتراض اهالی بدلیل کمبود امکانات تفریحی


بیش از
۳۰ نفرازاهالی مریوان در روز پنج‌شنبه ۲۰شهریوردراعتراض به کمبودهای تفریحی درمقابل شهرداری دست به تجمع زده واعتراض خود را به نداشتن پارک و شهربازی مناسب برگزار نمودند.این چندمین باراست که اهالی نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام میکنند.

 


سنندج – اعتراض جمعی از جوانان مقابل دفتر نماینده مجلس


بیکاری جوانان سنندج باعث اعتراض برخی ازجوانان این شهر شده است که هم‌چنان با بیکاری و نبود کاردست وپنجه نرم می‌کنند وخواستارحل این مشکل اساسی هستند. این جوانان در روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور درمقابل دفتر نماینده سنندج درمجلس دراین شهر گردهم آمدند واعتراض خود را ازساعت ۱۱ تا۱۳اعلام کردند، آنها خواستارایجاد فرصت های شغلی بودند.

 

خرم آباد – اعتراض عده ای از مردم در مقابل دفتر نمایندگی شهر


عده ای از مردم خرم آباد در روز پنجشنبه
۲۰شهریور درمقابل دفتر نمایندگی مجلس این شهر از مجلس تجمع اعتراضی برگزار کردند . اعتراض این عده از مردم بلاتکلیف گذاشتن وعدم پاسخ گویی این نماینده به مشکلاتی بود که مطرح کرده بودند.


الشتر لرستان – اعتراض جمعی از قهوه خانه دارها در منطقه تفریحی کهمان به شهرداری


روز پنجشنبه
۲۰شهریور ماه عده ای از قهوه خانه دارها در منطقه تفریحی کهمان الشتر به شهرداری الشتر رفته و تجمع اعتراضی داشتند. علت اعتراض این قهوه داران پلمپ قهوه خانه هاشان بود، شهرداری به‌خاطر نداشتن سند ملک، درب محل کسب آن‌ها را پلمپ کرده بود. قهوه خانه دارها تهدید کردند اگر درب قهوه خانه هایشان فک پلمپ نشود،خودشان درب را باز می‌کنند.


الشتر لرستان – اعتراض دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه ملی الشتر


روز شنبه
۲۲شهریور ماه ۹۳ دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه ملی الشتر زیرشاخه دانشگاه لرستان به مشخص نبودن وضعیت سه درس خود اعتراض کردند .آنها با تجمع درمقابل دفتر ریاست دانشگاه اعتراض خود را اعلام کردند و خواستار مشخص شدن وضعیت خود شدند.


الشتر لرستان – اعتراض کشاوزان منطقه کهمان الشتر


روز شنبه
۲۲شهریور درساعت ۱۰صبح  تجمعی درمقابل فرمانداری این شهر برگزارشد. اعتراض تجمع کنندگان به کانال ها و لوله های آب سراب کهمان بود که باعث کم ابی زمین های آنها شده است. آنها اعتقاد داشتند که نباید آب سراب توسط این لوله های شرکت آب فاضلاب از آنها گرفته شود.

 

تهران – تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران


جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران روز شنبه
۲۲ شهریور دراعتراض به افزایش شهریه دانشگاه در مقابل دفترمدیریت این دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان به افزایش ۳۰ درصدی شهریه دانشگاه به اعتراض پرداختند وخواستار بازگرداندن شهریه به نرخ سال قبل شدند.


تهران- تجمع اعتراضی دراویش گنابادی


طی روزهای پایانی شهریورتجمع چند صد نفری دراویش گنابادی ازجای جای کشور دراعتراض به ظلم و فشار وارده به دراویش گنابادی و نعمت اللهی روبروی دادستانی تهران انجام شد. در این تجمع که خانواده های دراویش نیز حضور داشتند دراویش معترض خواهان رسیدگی به وضعیت بحرانی
۹ درویزندانی بودند که در اعتصاب غذا به سر می برند. این تجمع در دو روز متوالی توسط پلیس و ماموران امنیتی تهران به خاک و خون کشیده شد و بیش از ۴۵۰ نفر از درویشان و خانواده های آنان دستگیر شدند.

پیک نت 5 مهر

 
 

اشتراک گذاری: