ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تیرماه گذشته پیک نت نوشت:

مهم ترین تصمیمات

نظام در برابر حوادث عراق

 
 
 
 
 

 

در روزهای گذشته و بموجب خبرهائی که در 24 ساعت گذشته به پیک نت رسیده، یک سلسله مذاکرات و تدابیر بسیار مهم در ارتباط با رویدادهای عراق در راس حاکمیت ج. اسلامی انجام و اتخاذ شده است که همگی نشان دهنده غلبه عقل بر احساسات و بهره گیری از تجربه تلخ جنگ ایران و عراق و جنگ 36 ساله در افغانستان است.

براساس خبرهائی که به ما رسیده:

1- نظام تصمیم قطعی گرفته است که از ورود مهاجرین شیعه به ایران جلوگیری کند، حتی در صورت نزدیکتر شدن داعش به شهرهای شیعه نشین و یا از هم پاشیدن دولت نوری المالکی. به همین منظور نزدیک به 5 هزار نیروی آموزش دیده سپاه که اغلب دارای تجربه جنگ عراق نیز هستند در روزهای اخیر، در مرزهای ایران و عراق مستقر شده اند. وظیفه آنها جلوگیری از ورود مهاجرین عراقی به ایران است. در جریان بحث هائی که منجر به این تصمیم قطعی شد، گرفتاری های امروز و آینده ترکیه و اردن که مهاجرین جنگ جاری در سوریه را پذیرفته و در خاک خود جای داده اند به کرات ذکر مثال شده است.

2- بودجه فوق العاده ای برای دعوت دوباره از رزمندگان بازنشسته و یا از سپاه رفته اما با سابقه سپاه برای اعزام به مرزهای ایران و عراق در نظر گرفته شده است. برای این افراد که پس از یک دوره فشرده و فوری به ماموریت مرزی اعزام خواهند شد، علاوه بر دریافتی ماهیانه ای که تاکنون داشته اند، ماهانه 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

3- هر نوع تحریک و تهییج جنگی- مذهبی، در داخل کشور بشدت کنترل خواهد شد و در چارچوب همین تصمیم همایش میدان امام حسین، با حضور فرماندهان ارتش و سپاه در جلسه فوق العاده شورای امنیت ملی در روز سوم تیرماه، عملا منحل و لغو شد و همین نظر به امام جمعه ها و صدا وسیما نیز ابلاغ شد.

4- در روزهای گذشته، حداقل دو هواپیمای نظامی با توافق امریکا و دولت عراق، تجهیزات جنگی و از جمله موشک های زمین به زمین از ایران به عراق منتقل کرده اند. شماری از کارشناسان نظامی ارتش و سپاه نیز همراه این دو محموله راهی عراق شده اند. ارسال این تجهیزات به همراه کارشناسان نظامی نیز، بخشی از تصمیم قطعی نظام برای خودداری در دخالت مستقیم در جنگ جاری در عراق و اعزام نیروی نظامی است.

5- سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در چارچوب همین تصمیمات، تاکنون دو بار وارد عراق شده و مذاکراتی در عالی ترین سطح نظامی، مذهبی و دولتی داشته و از آن وسیع تر و جدی تر، دو بار با فرمانده نیروهای نظامی امریکا در عراق مذاکره داشته است. در هر دو دیدار، تصمیمات اخیر نظام در باره حوادث عراق ابلاغ شده است. از جمله کمک نظامی به ارتش عراق و مخالفت قاطع ایران با پذیرش مهاجرین شیعه عراق و همچنین تاکید بر خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی دولت عراق و سرنوشت آن.

(پیک نت، اخبار دریافتی را که در بالا خواندید بی کم و کاست در مضمون و با در نظر گرفتن برخی ملاحظات اجتناب ناپذیر برای محفوط ماندن منبع خبر خود، تنظیم و منتشر کرد.) 

این مطلب را می توانید از روی لینک زیر در شماره 7 تیرماه پیک نت نیز بخوانید.

http://www.pyknet.net/1393/09tir/07/page/aragh.php

 

پیک نت 7 مهر

 
 

اشتراک گذاری: