ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نشست خبری معاون مبارزه با جرائم

سرقت مسلحانه و آدم ربائی

سال 93 مانند سال 92 
 
 
 
 

 

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در یک نشست خبری اعلام کرد:

قتل در ایران 6.7 درصد در شش ماه گذشته به نسبت همین مدت در سال گذشته کم شده است.

8 درصد قتل ها همراه با فیلم برداری با هدف سوء استفاده از قربانی بوده است که البته این مسئله جدا از جرم جنسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آمار سرقت مسلحانه و آدم ربایی تفاوتی با همین آمار در شش ماهه سال گذشته نداشته است. سرقت مسلحانه از بانک و سرقت از طلافروشی ها 3.8 درصد آمار سرقت در ایران است.

در شش ماه گذشته پلیس جنائی دو پرونده قتل سریالی داشته است. یکی در استان کردستان با سه فقره قتل و دیگری در استان بوشهر.

در پرونده کردستان فردی علیرغم داشتن زن و بچه ، به دیگران وعده ازدواج می‌داد و آنان را به قتل می‌رساند که البته این پرونده همچنان از چرخه رسیدگی خارج نشده و تیمی در حال بررسی آن هستند.

معاون مبارزه با جرائم در باره پرونده کودک ربایی و آخرین وضعیت پرونده‌های "مائده آبکناری" و "محمدامین" گفت:

مائده آبکناری هفت ساله بود که خردادماه امسال پس از خارج شدن از مدرسه مفقود شده است. در این خصوص اقدامات زیادی انجام داده‌ایم، اما متاسفانه نتیجه قطعی به دست نیامده و تحقیقات پلیس در حال انجام است.

در پرونده محمد امین کودک ربوده شده جووینی نیز یک زن و یک مرد به عنوان متهمان پرونده دستگیر شدند و متهم نیز فوت شده است. اما برابر آخرین اطلاعات به دست آمده از متهمان دستگیر شده، متهم فوت شده در چاهی به دنبال جسد محمد امین می‌گشته است.

در 34 درصد از قتل‌ها قاتل و مقتول نسبت فامیلی داشته اند. در قتل‌های فامیلی نیز اغلب زن و شوهر یا مستقیم درگیر ماجرا بوده اند و یا خود اقدام به قتل کرده‌اند.

پیک نت 17 مهر

 
 

اشتراک گذاری: