ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی خطاب به مجلسی ها

در مذاکرات اتمی به مرحله

حل مسائل فرعی رسیده ایم 
 
 
 
 

 

نشست مشترک و نوبتی مجلس و دولت برگزار شد و در آن رئیس جمهور خطاب به مجلسی ها گفت:

دولت یازدهم دولت راستگویان است. طرح سوال كارشناسی مشكلی ندارد اما نباید درباره آمارهای رسمی دولت تردید شود. نباید برخی به گونه ای عمل كنند كه مردم گمان كنند آنها از پیشرفت كشور خوشحال نیستند.

باید مهار تورم توام با خروج از ركود را به همگان تبریك بگوییم، این كار عظیم با حمایت نمایندگان و همراهی مردم و كارآفرینان انجام شده و امروز استانی نیست كه به آن سفر كنیم و سرمایه گذاران آن استان برای فعالیت و سرمایه گذاری اعلام آمادگی نكنند.

امروز همه سرمایه گذاران بزرگ جهانی به دنبال مهیا شدن شرایط هستند تا به ایران به عنوان مركز ثبات سرازیر شوند.

ایران و ۱+۵ درباره مسایل اصولی با یكدیگر اتفاق نظر دارند و اختلاف آنها در جزییات است، در اینكه در اراك نیروگاه ساخته شود یا ایران از فنآوری غنی سازی برخوردار باشد یا درباره مرکز فردو و ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و اینكه مسایل ادعایی نظامی باید تمام شود، اختلاف نظری بین دو طرف نیست و اختلاف فقط در باره جزییات و كمیت مسایل است.

این اراده امروز در همه جهان وجود دارد كه روابط و همكاری با ایران گسترش یابد . هیچ كس امروز از اینكه ایران باید از معادلات و تحولات حذف شود سخن نمی گوید و همه به این نكته اعتراف دارند كه ایران قابل حذف شدن نیست. همه كشورها گفته اند كه ایران باید نقش خود را در مبارزه با تروریسم ایفا كند و در این باره تردیدی وجود ندارد و اگر كسی حرف دیگری زده برای این بوده است كه به نحوی این حرف اصلی را بزند.

وجود اختلاف و تفاوت نظر در كشور امری طبیعی است. البته همه باید نسبت به مسایل ملی و كلی كشور با یك صدای واحد سخن بگویند . مذاكره كنندگان ما ان زمان می توانند در برابر خارجی مذاكره كنند كه دشمن ببیند دولت ایران می تواند حتی در شرایط تحریم كشور را از ركود خارج كند و تورم را مهار نماید.

درست است كه از ركود خارج شده ایم اما تا رونق فاصله داریم.

 

علی لاریجانی نیز پس از روحانی گفت:

به یاد داشته باشیم شرایطی را گذرانده‌ایم که تورم به صورت روزانه تغییر می‌کرد و رشد اقتصادی منفی ۵ خسارت بسیاری برای کشور به بار آورد. اکنون مشاهده می‌شود مسیر در سمت درست هدایت می‌شود که این نتیجه تلاش خیلی خوب دولت در این زمینه بوده است.

یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.

پیک نت 17 مهر

 
 

اشتراک گذاری: