ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی: گزارش بورسیه ها را به ملت می دهم

سکوت در باره بورسیه ها

شرط رای مجلس به وزیر علوم 
 
 
 
 

 

حسن روحانی روز گذشته در هشتمین همایش نخبگان حضور یافت و طی سخنانی گفت:

یک بار وزیری را معرفی کرده‌ایم، گفتند رای اعتماد نمی‌آورد و ما گفتیم اهلا و سهلا، پس ما فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی کردیم و گفتند او را به مجلس معرفی نکنید که رای نخواهیم داد. باز هم گفتیم اهلا و سهلا. پس سومی را معرفی کردیم و رای اعتماد گرفت، پس از 9 ماه به این نتیجه رسیدند که باید کنار برود.

بعضی‌ها گفته بودند وزیر علوم نباید به بورسیه‌ها دست بزند. کار ناقص وزیر دانشمند قبلی آقای دکتر فرجی‌دانا را توسط سرپرست محترم وزارت علوم، جناب آقای دکتر نجفی بزودی تکمیل خواهیم کرد و من امیدوارم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها به اطلاع همه ملت ایران برسد.

در بررسی بورسیه‌ها به افرادی می‌رسیم که انتصاب‌ها با اخلاق و با استعداد و کار و تلاش و کوشش نبوده است. می‌دانیم که مشکلات را باید قدم به قدم از پیش پا برداریم.

می‌دانیم که فساد چیزی نیست که یک روزه ریشه‌کن شود چون سال‌ها ریشه دوانده است. حتی اگر در دولت یازدهم نیز چنین فسادی کشف شود باید با قاطعیت با آن برخورد بشود.

من تنها می‌توانم قول بدهم که شاخه‌های فساد را می زنیم، اما درخت کهنسال آن را که میوه حنظل دارد معلوم نیست چه وقت میتوانیم ریشه‌کن کنیم.

کشور استعدادهای فراوان دارد. هیچ فرقی بین اقوام و مذاهب از جمله ترک و لر، ترکمن، بلوچ و عرب و همه اقوام ایرانی و همه مذاهب از جمله شیعه و سنی و زرتشتی و مسیحی برای نخبگی وجود ندارد. نخبه، نخبه است و باید زمینه رشد نخبگان و جذب آنها و بکارگیری آنها فراهم شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان باید تلاش کند صدای نخبگان را به گوش مسئولین رسانده و اولویت‌های کشور را به گوش نخبگان برساند.

این سخن درست است که ملت ایران و سرزمین ایران سرزمینی نخبه‌پرور است چون در کدام سرزمین این همه اندیشمند و بزرگ چون خوارزمی، ابوریحان بیرونی، رازی، سعدی، ابن‌سینا، فردوسی و مولانا و ... داشته باشد؟

ایران تنها مرکز طلای سیاه نیست، بلکه مرکز طلای خاکستری هم هست.

اگر روزی برسد که نیروی امنیتی که کارش تامین آرامش جسمی و روانی افراد است تبدیل به نیروی ترس و دلهره و اضطراب شود، آیا جامعه و تلاش در آن جامعه ارزشمند خواهد بود؟ اگر در جامعه‌ای نتوانیم حرف حق‌مان را بدون دغدغه بزنیم آن جامعه ما را به سعادت نمی‌رساند.

پیک نت 30 مهر

 
 

اشتراک گذاری: