ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

استقرار یگان ویژه در محل

اعتراض و تحصن

در معدن بافق با 5 هزار کارگری 
 
 
 
 

استقرار یگان ویژه ضد شورش در معدن بافق، اعتراض کارگران این معدن را وارد مرحله تازه ای کرد. یگان ویژه که حالا تبدیل به یگاه ویژه ضد اعتصاب و تحصن و اعتراض تبدیل شده از بعد از ظهر چهارشنبه گذشته در معدن سنگ آهن بافق مستقر شد.

یک کارگر معدن به خبرگزاری ایلنا گفت: یگانه ویژه قصد بازداشت ۱۶ تن از کارگران را داشت و این کارگران که از صدور حکم بازداشت آگاه شده بودند به معدن پناه آوردند. این درحالی است که یک روز قبل، یعنی روز 28 مرداد دو کارگر معدن باسامی «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» بازداشت شده بودند. کارگران معترض در پی این بازداشت‌ها، از سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیدند و حالا متعاقب آن یگان ویژه در کارخانه مستقر شده است. معدن بافق 5 هزار کارگر دارد و به گفته همین کارگر، ماموران یگان ویژه برخورد خشن با کارگران نداشته اند.

«محمد عباسی بافقی» سخنگوی شورای شهرستان بافق گفت: ما امیدوار بودیم صدای اعتراض کارگران شنیده شود و به مطالباتشان رسیدگی شود، اما در اقدامی تحریک آمیز نیروهای ضد شورش در معدن مستقر شد.

ربیعی، وزیر کار در جریان سفر چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ مرداد) به بافق و بازدید از معدن گفت اگر تحصن پیشین کارگران (که ۳۹ روز طول کشید) ۳۳۹ روز هم ادامه پیدا می‌کرد اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگر‌ها کم شود. به همین دلیل ورود ماموران یگان ویژه به معدن پس از برقراری آرامشی که با مذاکرات ایجاد شده بود، موجب تعجب شده است.

اعتراض کارگران واکنشی است به  عرضه ۲۸/۵ درصد سهام معدن بافق در فرابورس به قصد خصوصی سازی معدن.

خواسته مردم و شورای شهرستان بافق نیز اینست که ۱۵ درصد سهام واگذار شده معدن به صندوق بازنشستگی، برای جبران عقب افتادگی و محرومیت منطقه،  به شهرستان بافق اختصاص داده شود.

 

پیک نت اول شهریور

 
 

اشتراک گذاری: