ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علی مطهری:

با سرپرست شدن نجفی

طراحان استیضاح وزیرعلوم باختند 
 
 
 
 

گفتگوی علی مطهری نماینده مجلس با خبرنگار ایسنا درباره استیضاح وزیر علوم:

 

به نظر من این عزل یک نقطه منفی برای مجلس نهم بود، چون اشکالات کار آقای فرجی دانا در حد استیضاح و برکناری نبود و ایشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سیاسی شد چون اصل حرف محرکان استیضاح که ممکن است در بیرون مجلس هم باشند این است که دانشگاه‌ها باید تحت کنترل ما باشد و فضای امنیتی گذشته بر آنها همچنان باید باقی بماند و افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند، در حالی که این طور نیست و نگرانی آنها بی‌جاست. البته محرکان این استیضاح به هدف خود نرسیدند چون آقای نجفی همان راه را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد و سیاسی‌تر از آقای فرجی داناست.

- چرا شما از وزیر علوم دفاع نکردید؟

می‌دانید که در مجلس این طور نیست که ما هر وقت بخواهیم بتوانیم حرف بزنیم. در استیضاح، فقط دو تن از نمایندگان مخالف استیضاح به انتخاب وزیر و به طور کلی دولت می‌توانند صحبت کنند. من از سه روز قبل به مسئولان مربوط دولتی گفته بودم که آماده‌ام از وزیر علوم دفاع کنم و نکات مهمی را آماده کرده‌ام اما آنها دو نفر دیگر را معرفی کردند، حتما ملاحظاتی داشته‌اند. اما توجه نداشتند که در مقابل افرادی مثل آقایان زاکانی و نادران که تجربه چند استیضاح را دارند باید افراد با تجربه صحبت کنند.

استیضاح کنندگان در برخی موارد حتی اخلاق را رعایت نکردند.

- عملکرد فراکسیون رهروان‌ولایت را در این استیضاح چگونه دیدید؟

- فراکسیون رهروان فعال نبود. می‌توانست جلسه‌ای با وزیر بگذارد و روی نمایندگان اثرگذاری کند ولی این کار را نکرد. گویی توافق نانوشته‌ای با فراکسیون دیگر داشتند و به گونه‌ای رفتار کردند که برکناری وزیر برایشان مهم نبود. در حالی که اگر دنبال حق بودند باید با جدیت از وزیر دفاع می‌کردند چون این مسئله لااقل برای سرانشان روشن بود که این استیضاح سیاسی و ناشی از جنگ قدرت است.

 

پیک نت اول شهریور

 
 

اشتراک گذاری: