ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تجدید میثاق روحانی با آقای خمینی

هرگز در برابر تخریبگران

این دولت ساکت نخواهم ماند! 
 
 
 
 

همزمان با آغاز هفته دولت، رئیس جمهور با هدف تجدید میثاق، همراه با هیات دولت به آرامگاه آیت الله خمینی رفت و در آنجا طی سخنانی گفت:

دولت و رئیس جمهور همواره تا پایان به منتقدین احترام خواهد گذاشت، اما هرگز در برابر تخریبگران این دولت و نظام ساكت نخواهد ماند.

امام فقیه بزرگی بود كه برای اولین بار در تاریخ ایران و همچنین تاریخ شیعه در چارچوب فقه حكومتی، فقه دولت و مقررات اسلامی، توانست دولت مدرن اسلامی به وجود آورد.

البته نكاتی از قبیل تفكیك قوا و مقرراتی نظیر مالیات، بانكداری، ارتش حرفه‌ای، تامین اجتماعی، آموزش عمومی و بهداشت عمومی، چیزهایی نبود كه در فقه ما باشد اما در عین حال اصول و چارچوب‌هایش در فقه بود و با استفاده از تجربه جهانی، امام در چارچوب مقررات دینی و موازین شرعی، دولت مدرن اسلامی را امضاء كرد.

 

امام درس‌های فراوانی به ما داد. از جمله تعادل و پرهیز از افراط، جمود و تحجر و خرافه. امروز باید راه وسط امام كه جاده وسطی ما است را بخوبی نگه داریم. باید از راه امام در برابر افراط و تفریط‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای با بیان و کلامی بسیار صریح دفاع كنیم. امام تعامل بین جمهوریت و اسلامیت را به ما یاد داد و گفت نظام ما مردم‌سالاری دینی است و آراء و انتخاب مردم میزان است. همچنین اساس را اجرای فرمان خدا و قانون اسلامی دانست. اما ایستادگی در برابر كسانی كه به كشور و عزت ما تجاوز كردند و همچنین شهامت صلح و آشتی را به ما آموخت. آنجا كه ضرورت در اجرای صلح بود امام تردیدی به خود راه نداد و همانگونه كه شجاعت جنگ و مبارزه را در زندگی امام مشاهده كردیم،‌ شهامت صلح را نیز از امام دیدیم.

اینجا در محضر امام باید بگویم، دولت و رئیس جمهور همواره تا پایان به منتقدین احترام خواهد گذاشت اما هرگز در برابر تخریب‌ گران این دولت و نظام ساكت نخواهد ماند.

با كمك مردم و هدایت‌های رهبری، پیگیری مطالبات مردم را ادامه می‌دهیم، دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه و فساد مدارك علمی یا فسادی كه در زمینه بورسیه‌ها بوده، جدی خواهد بود و این مبارزه را ادامه خواهیم داد و با تغییر یك نفر از دولت، مسیر دولت تغییر نخواهد كرد، بلكه همان مسیری كه مردم و آرای مردم برای ما مشخص كرده‌اند، ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی نیز در آیین تجدید میثاق رئیس جمهوری و هیات دولت با آرمان‌های آیت الله خمینی، ‌ اقدامات دولت یازدهم را زمینه ‌ساز پیدایش امید در جامعه دانست و گفت: امید در جامعه، بزرگترین سرمایه دولت است؛ به همین جهت بزرگترین مسئولیت را نیز برای دولت پدید می‌آورد و چشمان مردم به دست‌ها و همت دوستان در دولت است. مردم در حالی كه روزهای سختی را پشت سرگذاشته‌اند، به روزهای شیرینی كه پیش رو دارند با امید مضاعف نگاه می کنند.

همه امیدواریم با تدبیر دكتر روحانی كه مورد اعتماد قاطبه مردم است و همچنین با كمك اعضای دولت بتوانیم گام‌هایی موثری برداشته و نظام را از خطراتی كه احیاناً پیش روی آن است عبور دهیم.

 

پیک نت 2 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: