ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

با تلاش هاشمی رفسنجانی، در پایان جنگ عراق

سرلشکر عزیز جعفری

از چنگ خلخالی نجات یافت! 
 
 
 
 

 

غلامعلی رجایی که از اعضای مهم دفتر هاشمی رفسنجانی است، در فیسبوک خود پاسخ هاشمی رفسنجانی به فرمانده کل سپاه "عزیز جعفری" را منتشر کرد. البته هاشمی ظاهرا اسم فرمانده سپاه را با صراحت نبرده اما تمام نشانه ها واشاره ها را مطرح کرده است.

فرمانده کل سپاه دو هفته پیش، در ارتباط با نقش هاشمی در پایان جنگ با عراق، مدعی شده بود که "هاشمی از همان دوره امام نقشه می کشید و بدنبال کسب قدرت برای خود بود..."

هاشمی در دیدار دوهفته پیش خود با آزادگان گفت:

یکی از فرماندهان که من آخرین بار او را خودم نجات دادم این روزها می بینم گاهی حرفهایی می زند! وی فاو را با آن همه امکانات و اموال گذاشت و برگشت از روی پلی که با زحمت ساخته بودیم . پس از این عقب نشینی او که برای سامان دادن نیروهای جبهه به جنوب رفته بود، مرحوم خلخالی به او مراجعه کرده و گفته بود آمده است بخاطر از دست دادن فاو و دادن تلفات زیاد، سه نفر از فرماندهان سپاه و جنگ را اعدام کند چون باعث این همه خسارت و ضرر به کشور شده و کشور را در وضعیت بسیار بدی قرار داده اند.

به آقای خلخالی گفتم شما که الآن قاضی دادگاه جنگ نیستی، قاضی دادگاه انقلابی. خلخالی گفت بالاخره قاضی منصوب امام که هستم.

گفتم دلایلت را برای محاکمه بنویس و استدلال کن برای آخر جنگ که دادگاه تشکیل می شود.

حتی در آخر جنگ که امام دادگاه رسیدگی به تخلفات فرماندهان را زیر نظر من تشکیل دادند که متشکل از چند نفر از قضات برجسته بود و زیر نظر من کار می کرد، این تمایل بود که بعضی ها اعدام شوند. علت این تصمیم به عملیات خیبر برمی گشت که در آن الحاق بین نیروها از جزیره و بیرون جزیره ممکن نشد و یک گردان نیروی ما بکلی نابود شد.

خیلی از بزرگان - ازجمله رئیس جمهور وقت (خامنه ای)- می خواستند فرماندهانی که باعث این تلفات شده بودند اعدام شوند، اما من اجازه ندادم که دادگاه نظامی با این نیروها که با خلوص جنگیده بودند و البته گاهی هم ضعف نشان داده بودند برخورد کند ."

پیک نت 18 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: