ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

عمل جراحی ناتمام علی خامنه ای

رهبر، خرید زمان را

به درمان کامل ترجیح داد! 
 
 
 
 

 

انتقال علی خامنه ای به بیمارستان و انتشار خبر عمل جراحی او مهم ترین بحث روز گذشته در محافل سیاسی جمهوری اسلامی بوده است. در همین ارتباط، پیام کوتاه زیر به پیک نت رسیده است:

آقای خامنه ای از مدت ها پیش مبتلا به سرطان پروستات است، درعین حال که گرفتار نارسائی قلبی نیز هست. تاکنون به توصیه پزشکان بصورت کج دار و مریز از عمل جراحی وی پرهیز می شد، اما اخیرا خطر آلوده شدن غدد لنفاوی جانبی پروستات و گسترش آن تا استخوان ها تشخیص داده شد. در روزهای گذشته در بیت رهبری بحث بر سر نوع عملی بود که باید روی وی صورت می گرفت.

1- در آوردن کامل پروستات و جلوگیری از نفوذ سرطان به غدد لنفاوی و استخوان ها. در این ارتباط دو احتمال مطرح شد:

الف- باز کردن شکم و عمل کامل جراحی برای خارج کردن کامل پروستات و خشک کردن ریشه های جانبی آن. اما این عمل بصورت معمول در سنین بالای 70 با  خطر مرگ همراه است، بویژه در ارتباط با رهبر جمهوری اسلامی که 75 سال دارد و دچار نارسائی قلبی نیز هست. پزشکان این احتمال و خطر را مطرح کردند که در صورت بیهوشی کامل، وی دیگر به هوش نیآید.

ب- گزینه دوم این بود که به جای در آوردن پروستات که لازمه آن بیهوشی کامل و شکافتن شکم است، با بیهوشی موضعی و از طریق مثانه پروستات تخلیه شود اما پوسته پروستات باقی بماند. دراین صورت، این احتمال که غدد سرطانی در پوسته پروستات بار دیگر رشد کند وجود دارد، اما در عوض، برای بیمار زمان خریده می شود. یعنی چند سالی تحت مراقبت مداوم ممکن است بتوان او را زنده نگهداشت.

2- در هفته ها و بویژه روزهای اخیر پزشکان توصیه ها و پیشنهادهای خود را در چارچوب نکات بالا با صراحت با وی مطرح کردند و تصمیم را برعهده خود آقای خامنه ای گذاشتند. وی نیز پس از رایزنی ها و مشورت های حکومتی، گزینه دوم را انتخاب کرد. یعنی بیهوشی موضعی، تخلیه پروستات، درمان موقت و خریدن زمان.

پیک نت 18 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: