ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  نتیجه مطالعه روی 15 هزار دختر و پسر
جوانان ایران، در اینترنت
چه مسائلی را جستجو می کنند؟
 
 
 
 

 

گفتگوی محمد تقی حسن‌زاده رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و با خبرنگار ایسنا:

بررسی نگرش‌ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی جوانان 15 تا 29 سال سراسر کشور در سال 92 در بین 15 هزار نفر انجام شد.

50.1 درصد پاسخگویان مرد و 49.9 درصد زن بوده‌اند. این مطالعه در میان گروه‌های مختلف تحصیلی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی گرفته تا دکترا و دانشجویان حوزه و زنان خانه‌دار، سربازان و... انجام شد.

کمتر از پنج درصد از جوانان از اینترنت برای مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی و موارد غیرضرور استفاده می‌کنند و 12.3 درصد از اینترنت برای دانلود فیلم، موسیقی و عکس بهره می‌گیرند.

39 درصد از پاسخگویان فراراز تنهایی و سرگرمی، 22.3 درصد از آنان ارتباط و تبادل تجربه را انگیزه خود برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی ذکر کردند و کمتر از 5 درصد از این افراد از شبکه‌های اجتماعی برای مسائل غیرضرور استفاده می‌کنند. ضمن اینکه 69.3 درصد پاسخگویان برای بهره‌گیری از اینترنت از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

82.6 درصد جوانان مخالف انتخاب همسر از طریق فضای مجازی هستند.

76.9 درصد جوانان معتقدند که مشکلات اقتصادی و فقر در وقوع طلاق موثر است. علاوه برآن به اعتقاد پاسخگویان، شغل نسبت به مسکن اولویت دارد و 68.4 درصد آنان معتقدند که دستیابی به مسکن از طریق اشتغال قابل حل است. به اعتقاد 86.4 درصد جوانان یافتن شغل نیاز به سفارش، توصیه و روابط به جای ضوابط دارد.

65.8 درصد هر روز تلویزیون تماشا کرده و 52.9 درصد روزانه موسیقی گوش می‌کنند. 42 درصد از رایانه استفاده کرده و 23.7 درصد از جوانان نیز هر روز ورزش می‌کنند.

33.6 درصد هزینه بالای اماکن ورزشی و 24 درصد دوری این اماکن از محل زندگی را مهم‌ترین علل مشکلات استفاده از امکانات ورزشی ذکر کردند.

13.3 درصد آنان از شبکه‌های ماهواره‌ای برای اطلاع از اخبار استفاده می‌کنند.

42.7 درصد جوانان نیز معتقدند حفظ عفاف ربطی به نوع پوشش ندارد.

پیک نت 18 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: