ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

القاعده در رقابت با داعش

جبهه تازه ای در هند می گشاید!

روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ

 
 
 
 
 

 

رهبر القاعده "امین الظواهری" در یک نوار  ویدیوئی که در اواخر هفته گذشته پخش شد گفت: "نفوذ جنبش القاعده در قاره هند را گسترش میدهیم. با کاهش نفوذ القاعده در خاورمیانه جنبش اسلامی استقرار یک سلول از نیروهای خود را در سراسر قاره هند، بنگلادش و برمه گسترش میدهد. این اقدام برای ایجاد یک خلافت اسلامی و جنگ مقدس و بازگرداندن قوانین اسلامی و شریعت در سراسر قاره هند است که در گذشته بخشی از سرزمین اسلامی بود. تا زمانی که کافران در منطقه حضور دارند مبارزه ادامه خواهد داشت".

این منطقه پس از  پایان امپراطوری مغول زیر نفوذ بریتانیا قرار داشت .اکنون مدت دوسال است که "عاصم عمر" و "ملا عمر" از رهبران القاعده  "رزمندگان " تحت حمایت دولت پاکستان را برای بی ثباتی و گسترش نفوذ خود به منطقه اعزام می کنند. بمب گذاری سال 2008 در بمبی هنوز هم در حافظه مردم بمبی زنده است. تاکنون دولت هند در چندین ایالت فدراسیون هند اعلام خطر کرده است و"راج نات سینگ" وزیر دفاع هند در یک جلسه  اضطرای به شورای امنیتی هند هشدار داد که القاعده در حال گسترش عملیات خود در منطقه است.

در مبارزات انتخاباتی گذشته هند، ملی گرایان افراطی هندو که نزدیک به گروه افراطی  راستگرای هند هستند سعی کردند با حیله و تذویر مسلمان را به بازی بگیرند و از اهداف طبیعی خود منحرف کنند. اکنون در اثر کاهش گسترش نفوذ دولت اسلامی در عراق و سوریه القاعده در تلاش برای باز کردن یک جبهه جدید در آسیا  است. مسئله ای که  خطر جدی برای هند است.  تلاش های القاعده  در منطقه در راستای اهداف ناتو و ایالات متحده برنامه ریزی شده است که خطر جدی برای چین و روسیه است .

پیک نت 19 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: