ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

خطر بمباران ارتش سوریه به بهانه داعش

واکنش روسیه

به آخرین تصمیم های ناتو 
 
 
 
 

 

سرگئی لاوروف، ‌وزیر خارجه روسیه روز گذشته درباره ارتباط با تصمیمات اتخاذ شده در آخرین نشست پیمان نظامی ناتو در "ولز" انگلستان، برای مقابله با داعش گفت: ائتلافی که چند کشور برای مقابله با داعش بوجود آورده اند درعمل کارائی لازم را نخواهد داشت زیرا اساس این ائتلاف بر مبنای تمایلات چند کشور شکل گرفته است. آنها می خواهند با یک تهدید تازه، تهدید پیشین را خنثی کنند و به همین دلیل چشم انداز مثبتی از این اتحاد نباید انتظار داشت.

لاوروف اضافه کرد: امریکا به بهانه مقابله با داعش در تدارک بمباران ارتش سوریه است، درحالیکه دولت این کشور هیچ تقاضائی برای چنین مداخله ای نکرده است.

حمله هوایی بدون موافقت دولت دمشق به تشدید شرایط در منطقه منجر خواهد شد. این کاملا منطقی است که نگران باشیم به بهانه داعش مواضع ارتش سوریه هدف قرار گیرد.

با ائتلافی که در اجلاس ناتو اعلام شد تلاش می‌شود خطر داعش تنها از یک منطقه‌ای و بدون در نظر داشتن مناطق دیگر دور شود.

وزیرخارجه روسیه ادامه داد: کشورهای غربی به مبارزه با تروریسم در سوریه اهمیت نمی‌دهند چرا که آنها بدنبال براندازی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هستند.

مبارزه با تروریسم زمانی واقعی است که میان تروریست‌ها تفاوت و تبعیضی قائل نشوند.

وزیر خارجه روسیه در باره جنگ در شرق اوکرائین نیز گفت: ما طرفدار اصلاح قانون اساسی اوکرائین هستیم. امیدواریم مذاکرات بین کیف و رهبران شرق این کشور بزودی آغاز شود. ما نسبت به استقرار سلاح‌های سنگین اوکرائین در دونباس بسیار نگران هستیم. نیروهای رزمی در کنار هم چیده می‌شوند. روسیه به دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

پیک نت 19 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: