ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

"ائتلاف علیه داعش"

تیغی که برای سوریه تیز می شود 
 
 
 
 

 

خبر گزاری ریا نوستی - چند روز پیش مقامات قطر در دوحه پایتخت این امارت عربی خلیج فارس اعلام کردند که سران "اخوان المسلمین" را از کشور خود اخراج کرده اند.

در سفر اخیری که"طیب اردوغان" رئیس جمهور جدید ترکیه به قطر داشت، در مذاکراتی که با دولتمردان این کشورانجام داد از پذیرفتن "اخوان المسلمین" به ترکیه پرده برداشت.

کارشناسان سیاسی از واکنش "اخوان ها" نسبت به اخراج خود از قطر ابراز شگفتی کردند چرا که آن ها نه تنها به اقدام دوحه در این مورد اعتراض نکردند بلکه از میهمان نوازی دولت میزبان سپاسگزاری هم کردند.

یکی از کارشناسان سیاسی لبنانی به نام "غالب قندی" در این  زمینه به خبرنگاران چنین گفت:

"گزارش در مورد اخراج "اخوان المسلمین" را نباید جدی قلمداد کرد. اگر تا دیروزحضور و فعالیت آنها در محدوده خلیج فارس بود، امروز با تحت حمایت بودن حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه میدانی به وسعت آسیا خواهند داشت.

با طرح آمریکا جهت "مبارزه" با داعش، "اخوان المسلمین" از موقعیت بهتری برخوردار خواهند شد. در عین حال این عمل قطر چراغ سبزی است به عربستان سعودی تا با "جبهه نصرت" که مورد حمایت آن کشور در جنگ با دولت سوریه است متمرکز شود. بدین طریق دوحه و ریاض آمریکا را قانع خواهند کرد تا برای مبارزه با داعش متوسل به "بشار اسد" نشود، چرا که جبهه نصرت هم مخالف حکومت "اسد" و هم داعش می باشد".

نظر خاور شناس روس" ویاچسلاو ماتوزوف" در ارتباط با موضوع اخراج "اخوان المسلمین" از قطر چنین است:

"قطر در هماهنگی با سیاست های ایالات متحده آمریکا در راستای دوری جستن از اخوان ها به چنین اقدامی دست زده است. البته نباید تصور کرد که آمریکایی ها از "اخوان المسلمین" چشم پوشی کرده است، بلکه برای به دست آوردن همکاری دولت مصر جهت مبارزه با داعش، خروج اخوان ها را  از دولت خواستار شده است.

خاور شناس روس در ادامه می گوید، برای آمریکایی ها مهم این است که تعداد هر چه بیشتری از کشورها را در ائتلافی که به اسم مبارزه با تروریسم و داعش ترتیب داده گرد آورد. یکی از راه حل های این موضوع مربوط به "اخوان المسلمین" است. اما در ادامه تلاش آمریکا برای مقابله با داعش مسایل دیگری پدید خواهند آمد. بعنوان مثال بمباران های هوایی سوریه. این اساسی ترین هدف آمریکا در مبارزه با داعش می باشد گرچه واشنگتن تا به حال آن را به طور علنی اعلام نکرده است".

پیک نت 27 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: