ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان سال 68 هاشمی

آقای خمینی بدعت

تعیین رهبر بعدی را نگذاشتند! 
 
 
 
 

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، سخنرانی منتشر نشده از وی را که در تاریخ 13 تیرماه 1368 ایران  شده منتشر کرد. متاسفانه این پایگاه ننوشته این سخنرانی برای چه کسانی ایراد شده است. هاشمی از طرحی بعنوان طرح جانشین آیت الله خمینی صحبت می کند که ناکام می ماند، اما نمی گوید آن طرح چه بوده است. او تنها به مخاطبان می گوید که "آقایان درجریان این طرح هستند."

هاشمی در این سخنرانی شرحی از اواخر عمر آقای خمینی و بحث های مربوط به به جانشینی برای وی میدهد که شاه بیت آن پرهیز آقای خمینی از اعلام جانشین خود بوده است. همین نکته به روز ترین بخش این سخنان است و شاید به همین دلیل هم منتشر شده است. هاشمی می گوید:

«این اواخرامام به ‌فکر حل کردن مشکلات افتادند، البته ما قبلاً به ‌این فکر افتاده بودیم، اینکه سال‌ها قبل مجلس خبرگان تلاش کرد که جانشینى براى حضرت امام داشته باشد به ‌خاطر همین نگرانى‌ها بود. یعنى ما چون همیشه فکر مى‌کردیم که هر روز ممکنه اتفاقى بیافتد، دستمان خالى باشد.

امام با پیش‌بینى‌هاى خوبى که کردند کار را در روال درستى انداختند. آن‌موقع ما با دید خودمان یک ضمانتى براى تداوم وظیفه رهبرى تنظیم کرده بودیم که متأسفانه اواخر به اشکال برخورد کرد که آقایان در جریان اشکال کار هستند. در این اواخر وقتى که به اشکال برخورد کردیم، همه‌مان نگران بودیم و شاید خیلى از مردم هم نگران بودند که چه خواهد شد. ولى امام راه را درست باز کردند، ایشان راه را نشان ما دادند، اما معذوراتى داشتند که این معذورات مانع صراحت ایشان بود. شاید نمى‌خواستند در تاریخ یک بدعتى بشود که همیشه رهبرى را رهبر قبل تعیین بکند و بگذارند به ‌روال قانون خودش انجام بشود، لذا با صراحت نمى‌گفتند.

باید نظام روى سیستم باشد که سیستم خودش کارها را انجام بدهد، نه‌اینکه شخص همیشه حلال مشکل باشد. 

پیک نت 13 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: